Bedrövligt arrangemang av mc-mässan i Gustavsberg

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Var alltså på besök på mässan med mina vänner, de flesta nedresta från dalarna.

Yrade runt bra länge för att hitta en parkering, "hittade på" en egen till slut på andra sidan bron. Köerna var enorma, folk vände eller klev ur & gick. Vi stod dock kvar....1 tim & 20 min tog det innan vi äntligen kom fram till kassan och vid den så såg vi att det även gick en kö från ett annat håll....å den verkade inte vara kortare. TVÅ kassor fanns det.

Vi var måttligt glada, så väl inne letade vi upp den anvsvarige för mässan. En gubbstrutt som satt bakom en disk & käkade en korv. Han fick höra några väl valda ord, och som förklaring till det sunkiga arrangemanget fick vi höra att han aldrig hade trott att det skulle komma så många besökare?
Va, hur korkad får man vara? Man tar väl reda på fakta innan man tar på sej ett sådant arrangemang, det är ju inte precis så att hojåkare & hojintresserade hör till en minoritet.

Hur som haver, efter att gubben fått börja darra på läppen & iaf jag skakade av ilska.....då bestämde vi oss att ta & dra några öl & käka lite. Vi hade ju hunnit bli både hungrig & farligt nära att utveckla en baksmälla av tiden i kön.

Vi hittade ett hak som sålde lite pytt, pizzarullar mm. Även öl & vin, men INGEN cider till min kompis förtret. Lita jobbigt då hon varken dricker öl eller vin & detta var den enda "restaurangen" som fanns. Frågade om det fanns någonstans att sitta, på övervåningen fick jag som svar. Okej, misstänkte att med tanke på hur illa allt annat fxats så skulle väl även detta har misslyckats. Så, vi kollade läget innan vi beställde något som kräver en tallrik & bestick. Mycket riktigt, det fanns 6-8 bord kanske...givet var de ju fullsatta. Så, det blev en pizzarulle & en bärs på stående.

Det är synd att kalla detta för mässa, den var under all kritik. Och arrangören ska vara jäkligt tacksam för att det inte snöade eller var kallare än vad det var....då hade inte en käft stått kvar där.

Jag kommer aldrig någonsin sätta min fot i Gustavsbergs gamla porslinsfabrik igen....inte om jag ens fick betalt för det :4skrika

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jäkligt trist när det blir så. Hoppas att du skällde ut honom efter noter! :tummenupp

Dr.Bike

Guest
Bra att du skrev det Ullis, har tänkt göra det hela dan, men jag ska leta upp e-postadressen till ansvariga och ge dem en skyfel gödsel.

Mycket trevligt partaj på Engelen däremot kvällen och natten igenom! :tummenupp

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Dr.Bike skrev:
Bra att du skrev det Ullis, har tänkt göra det hela dan, men jag ska leta upp e-postadressen till ansvariga och ge dem en skyfel gödsel.

Mycket trevligt partaj på Engelen däremot kvällen och natten igenom! :tummenupp

Ja, gör gärna det. Jag finner inte ord för hur uselt det var, kanske lyckas du bättre. Berätta gärna om du får svar & skicka gärna en copy på ditt mail till mej.

Engelen var det jäkligt skoj på, vi blev bra snygga allihop till slut :)
Men, då inte Rodder blev insläppt så har vi beslutat bojkotta Engelen till nästa gång, så de blir ett nytt plejs.
Fattar inte vad de höll på med där, de sa att folk var för fulla & inte var välkomna. Två av dem jag hann se medan vi stod utanför, de var nyktra men nekade :va

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jadu den mässan va inte mycke att hänga i granen

Inget spännande att se på direkt

jag körde mitt vanliga upplägg "yttervarvet först" för att sedan jobba mig innåt

Blev ju ganska förvånad när man efter fulbordat varv upptäckte att det inte fanns nåt mer att se , ett yttervarv täckte hela mässan

Nää där kan dom nog hålla på med hemslöjdsmässor och liknande :( :mad:

Kiai

Kiai
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Kawasaki GTR 1000
Knepigt de här..... :va
Problemet här i Stockholm är ju att flera av generalagenterna - och några handlare - tycker att Göteborg är bättre. :(
Sollentunamässan och Älvsjömässan behöver höga utställaravgifter - för att kunna hålla vettiga entrépriser - vilket gör att det inte blir någon mässa överhuvud taget - såvida inte att det blir en mässa någon annanstans.
Det inte är Gustavbergs fel...... :)
Men, ifall man betalar 500:-/skalle så kanske det blir i Älvsjö igen.
För min egen del nöjer jag mig att betala drygt 100-lappen :banana - för att se det som annars är gratis hos handlarna.

Ifall man läser informationen noga i förväg - kan man undvika P-problemen - parkera på någon infartsparkering och ta bussen för 40:- som stannar 50m utanför entreén. :Bugar

Jag kan tänka mig att den succen det blev för arrangörerna medför att det inte blir köer till kassorna nästa år.....kanske det t om blir hovmästare och ciderförsäljning :pannkyss
Framförallt vore det roligt om ALLA generalagenter var på plats - jag går på hoj-mässa för att se hojar :D

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Det fanns ju fräcka raff-set till försäljning, och strumpor - 10 par för 100:- !! !!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Woa, snacka om PMS! ( jaja, så mansgrisigt va ) men ditt gnäll saknar ju motstycke! Köer, åfan och hur ska en mässarrangör veta exakt hur många som behágar dyka upp då? Det kom tydligen fler än han räknat med, med långa köer som följd och tillika parkeringsproblem.

Ingen Cider till din kompis? Buu fuckin Huuu...Sjukaste jag hört i dag. Förmodligen tänkte cateringeringen som större delen av befolkningen, att inger dricker cider..sen typ -99.

Inga sittplatser? Jaa se ovan.

Men hur var mässan? Utställarna? Montrarna? Nähä inte ett ljud om det tydligen.

Sen att ni söp hela dagen och lyckas bli portade på ENGELEN där folk kommer in fast de spyr i kön säger ju lite. Det går liksom inte att åka till Sthlm och tro att man kan stå och vingla i kön med en bucklig starkölsburk i näven och i skinnväst med jackan i bilen för att spara några tior i garderob.

Förresten tillhör hojåkare en minoritet i Sverige. Som fan.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Chronic skrev:
2042295 Woa, snacka om PMS! ( jaja, så mansgrisigt va ) men ditt gnäll saknar ju motstycke! Köer, åfan och hur ska en mässarrangör veta exakt hur många som behágar dyka upp då? Det kom tydligen fler än han räknat med, med långa köer som följd och tillika parkeringsproblem.

Ingen Cider till din kompis? Buu fuckin Huuu...Sjukaste jag hört i dag. Förmodligen tänkte cateringeringen som större delen av befolkningen, att inger dricker cider..sen typ -99.

Sen att ni söp hela dagen och lyckas bli portade på ENGELEN där folk kommer in fast de spyr i kön säger ju lite. Det går liksom inte att åka till Sthlm och tro att man kan stå och vingla i kön med en bucklig starkölsburk i näven och i skinnväst med jackan i bilen för att spara några tior i garderob.

Oj oj oj!! Har du käkat kobra till middag eller har någon varit stygg mot dej??

Mässan var inte så mycket att säga om, då det inte finns plats för utställare så kan man inte begära att de ska komma heller....om de ens ville komma. Men om du vill veta så var det var mest krims krams så mitt ställ jag kollade efter...det köpte jag idag på Lelles ist.

Sen kan du läsa om min text igen, eller hålla igen när du inte vet ett skit om hurvida vi söp eller inte, som du så fint uttryckte dej. Man kan dricka öl utan att bli packad...men du kanske har a-lagar tendenser så du blir askalas på en Pripps....vad vet jag?
Sen att vi skulle blivit portade på Engelen???...du är en riktig "hitta på farbror" du....som jag sa innan så borde du hålla igen då du inte vet vad du snackar om. Det var ingen som blev portad, utan en som inte kom in pga att han som vissa andra utanför sa: -Vi har inte rätt utseende tydligen....för inte var han för full eller betedde sej illa på något sätt.

Kanske du brukar åka till uppsala eller dalarna och tro att du kan stå och vingla i kön med en bucklig starkölsburk i näven och i skinnväst med jackan i bilen för att spara några tior i garderob, men du måste ha märkt....det funkar inte här heller. Vi har iaf folkvett & vi tar med oss det när vi åker bort.

Vad det gäller att inte veta hur många som skall komma. Hört talas om statistik & "check inför"??
Va tror du? Stora mässan har gått i Gbg två år i rad, de som kanske hoppade över lilla mässan förra året för att vänta in den stora i år blev ju ganska besvikna. Tror du de väntar ett år till? Klart som fan det kommer mycket folk, det fattade t.om den gamla damen i textilbutiken som sålde kökshanddukar för 140 kr & idiotförklarade arrangemanget.

Uppenbarligen var du inte där, så....hur vore det om du bara knep igen när du inte vet vad du snackar om & bara tar saker ur luften.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Chronic skrev:
2042295 Woa, snacka om PMS! ( jaja, så mansgrisigt va ) men ditt gnäll saknar ju motstycke! Köer, åfan och hur ska en mässarrangör veta exakt hur många som behágar dyka upp då? Det kom tydligen fler än han räknat med, med långa köer som följd och tillika parkeringsproblem.

Ha ha ha ha.........Störtskönt inlägg !!!!!!! :D :banana :D

Håller faktiskt med här!

För det första vet man att dessa små motor mässor i STHLM oavsett om det handlar om bilar ( street car fest ) eller mc alltid blir sunkiga!

Vad var problemet med att åka till göteborg iår, än att sitta hemma o grina för att mässan var i Götet i år! Jag + några poolare tog flyget ner ( 1tim ) bodde på hotell, festa o gick på mässan! Faktiskt roligare att den var i göteborg !! :fyllisar

Om man nu är så besviken på mässan tycker jag att man ska ordna en egen mässa med bara " grädden av allt som heter mc " så får man sig nog en uppfattning om hur lätt o ekonomisk det är att ordna en mässa i Sverige där större delen av besökarna bara är där för att klämma på sakerna o sen gå hem o drömma!! Se bara på mässorna i Tyskland etc. Hur feta som helst!! Ska man lägga en större budget på en mässa måste det finnas pontentiella besökare också vilket nog tyvärr inte är en majoritet i Sverige!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För övrigt så är "På två hjul" tydligen bokat för Stockholm nästa år.
http://www.patvahjul.se/

Är det verkligen mycket dyrare för generalagenterna när mässan är i Stockholm än när den är i Göteborg? Det är säkert inte jordnötter det handlar om oavsett vart mässan hamnar, men det medför säkert en del extrautgifter när mässan är i götet.

Som jag vill minnas det så var det en bokningsmiss som har gjort att den har blivit i Göteborg två år på rad.

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Det är även den förklaring jag fått.
Tanken är annars att alternera vartannat år.

Esquire skrev:
2042681 För övrigt så är "På två hjul" tydligen bokat för Stockholm nästa år.
http://www.patvahjul.se/

Är det verkligen mycket dyrare för generalagenterna när mässan är i Stockholm än när den är i Göteborg? Det är säkert inte jordnötter det handlar om oavsett vart mässan hamnar, men det medför säkert en del extrautgifter när mässan är i götet.

Som jag vill minnas det så var det en bokningsmiss som har gjort att den har blivit i Göteborg två år på rad.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ullis skrev:
2036597 Var alltså på besök på mässan med mina vänner, de flesta nedresta från dalarna.

Yrade runt bra länge för att hitta en parkering, "hittade på" en egen till slut på andra sidan bron. Köerna var enorma, folk vände eller klev ur & gick. Vi stod dock kvar....1 tim & 20 min tog det innan vi äntligen kom fram till kassan och vid den så såg vi att det även gick en kö från ett annat håll....å den verkade inte vara kortare. TVÅ kassor fanns det.

Vi var måttligt glada, så väl inne letade vi upp den anvsvarige för mässan. En gubbstrutt som satt bakom en disk & käkade en korv. Han fick höra några väl valda ord, och som förklaring till det sunkiga arrangemanget fick vi höra att han aldrig hade trott att det skulle komma så många besökare?
Va, hur korkad får man vara? Man tar väl reda på fakta innan man tar på sej ett sådant arrangemang, det är ju inte precis så att hojåkare & hojintresserade hör till en minoritet.

Hur som haver, efter att gubben fått börja darra på läppen & iaf jag skakade av ilska.....då bestämde vi oss att ta & dra några öl & käka lite. Vi hade ju hunnit bli både hungrig & farligt nära att utveckla en baksmälla av tiden i kön.

Vi hittade ett hak som sålde lite pytt, pizzarullar mm. Även öl & vin, men INGEN cider till min kompis förtret. Lita jobbigt då hon varken dricker öl eller vin & detta var den enda "restaurangen" som fanns. Frågade om det fanns någonstans att sitta, på övervåningen fick jag som svar. Okej, misstänkte att med tanke på hur illa allt annat fxats så skulle väl även detta har misslyckats. Så, vi kollade läget innan vi beställde något som kräver en tallrik & bestick. Mycket riktigt, det fanns 6-8 bord kanske...givet var de ju fullsatta. Så, det blev en pizzarulle & en bärs på stående.

Det är synd att kalla detta för mässa, den var under all kritik. Och arrangören ska vara jäkligt tacksam för att det inte snöade eller var kallare än vad det var....då hade inte en käft stått kvar där.

Jag kommer aldrig någonsin sätta min fot i Gustavsbergs gamla porslinsfabrik igen....inte om jag ens fick betalt för det :4skrika

Yabba, yabba, yabba...var ute i tid nästa gång så slipper du kö, baksmälla kan du inte skylla på någon annan än dig själv :huvet .

Hur var mässan för övrigt, detta säger inget om mässan i sig :confused: Beklaga ett mässarrengemang för att du var ute sent i tid och fick köa, och att du mådde dåligt dagen efter..

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Vi åkte ett varv runt mässområdet och sedan hem. Misstänkte just att det
skulle ta ~2 timmar att ta sig in när vi såg kön. Så jag håller med Ullis det
var inte bra arrangerat + att jag misstänker att dom som bor i området inte
heller tyckte det för dom kunde inte komma fram till sina bostäder pga
bilköerna fram till parkeringen. Vi tröstade oss med att åka till diverse
mc-handlare och gjorde en 'egen' minimässa på så vis.

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
verkar som man inte missade nått... måste säga att det är fan så mycket roligare när 2 hjuls mässan är i Gbg än i Sthlm, perfekt för en mini semester med polarna!

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Jonte*FZ6 skrev:
2042649 Ha ha ha ha.........Störtskönt inlägg !!!!!!! :D :banana :D

Håller faktiskt med här!

Och jag som gillade Ullis svar!

Jag förstår er besvikelse över mässan. Dock vet jag från tidigare år att de s.k. alternativmässorna inte har så mycket att visa upp. Ni åkte ju hela vägen från Dalarna och jag som knappt orkar ta mig ur sängen.

Kommer man inte in på Engelen så fortsätter man vidare till nästa hak. Det finns massor av dem....

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Till saken. Jag har inte kritiserat mässutställarna, så därav ingenting skrivet om dem till en börja……det var alltså hur det hela hade arrangerats. *vill ni missförstå med flit eller?*
Sen att det inte var så mycket där att handla på sej eller att titta på (dock fanns det en del, som tex. Mc-Varuhuset hade en hel del & med bra priser på sina prylar), det var en annan femma…..men de kan inte arrangörerna belastas för, det är upp till utställarna vilka som vill visa upp sina prylar.

Var lästes det någonstans att jag satt & grina för att mässan var i Gbg?? Jag VAR i Gbg på mässan, men det finns inte alla som har möjlighet att ta flyget på 1 timme….många bor längre bort än så. Jag vet att de mindre mässorna inte håller lika hög kvalité som de stora, långt ifrån, men för de kan man kräva bättre planering.

Ute i god tid var vi också, kl var ca 12 när vi var där…de stängde ju inte på långa vägar.
Och visst, att de inte hade någon cider till försäljning….det är en skitsak, men när allt går fel & man är irriterad, då blir även skitsaker stora. Och visst, jag/vi var ute dagen innan men det hade jag kunnat utlämna….köerna hade varit enorma ändå & inte hade det varit roligare att stå i dem för det. Så, nu kan ni ju bortse från den informationen & sedan fråga er själv om ni skulle ha uppskattat det hela själva…för tydligen har ingen av er som skriver FÖR arrangörerna varit där?

Hur som helst så kvarstår faktum, man kan inte lägga en sådan stor mässa, för den är trots allt stor om man jämför med mycket annat. Sollentuna är det minsta man kan begära.

P.S Vad det gäller Engelen, vi skulle äta & hade bokat bord kl 20 för 25 pers….

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Min erfarenhet av dessa "småmässor" är att dom brukar va lite mera "nödlösning" än dom stora.Däremot tycker jag att det e konstigt att arrangören på denna mässa verkade så tagen på sängen av antalet besökare.Dom har ju trots allt annonserat i både expressen o aftonbladet med stora annonser,och det måste väl finnas nån form av statistik från t,ex sollentunamässan att dra lite ledtrådar av.Men mitt personliga motto är,hellre liten mässa än ingen alls.Tråkigt för dom som åkt långt o tror att dom ska komma till nåt som liknar götet eller älvsjös jättemässor.
O vad det gäller ciderförsäljning så håller jag med ullis,totalt skandalöst,nästan så man funderar på att sälja hojarna i ren protest o ta avstånd från allt va motorcyklar heter.Har dom inte hajat att cider e den bästa fittöppnaren som någonsin sett dagens ljus??? :rofl

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping