Det får bli en lasse@kinky-cagivaboys.com-special som avslutning på Rörkenfilmen..
Bifogat
Last edited:
Lokke skrev:....men som sagt, en sak vet man, inte kan ni spela ishockey.
Sb skrev:Var du lika störig efter hockey WM när Finland tappade en 5-1 ledning mot Tre Kronor?
zeal skrev:så jäkla roligt som vi hade på den senaste onsdagsölen då det kom fram att det var lasse som var beelsebub har jag nog inte haft på braa länge !!! Cagiva-Lasse
/z
222MB klara, 18:05 så långt. Blir nog 10 minuter till innan jag är klar..Bear skrev:Hmmm, Lasse det lutar åt ...
PAYBACK TIME !!!!!!!!!!
//B
Ugluk: Hur går det med Rörken filmen ?
Härligt! Ser verkligen fram emot den produktionen.Ugluk skrev:222MB klara, 18:05 så långt. Blir nog 10 minuter till innan jag är klar..
Ugluk skrev:222MB klara, 18:05 så långt. Blir nog 10 minuter till innan jag är klar..
n'Lasse skrev:Härligt! Ser verkligen fram emot den produktionen.
En teknisk undran: Jag håller också på att försöka göra lite film och jag hamnar på ca 100MB/10min cirka. Jag mpeg-kodar i Premiere. Träffade en kompis idag som kan *mycket* om kodningar och han sade att man idag kan komma ner cirka en faktor 5 i storlek med någon divx-variant. Är det något som du känner till? Filmen skulle ju kunna landa på runt 60 meg istf 300 meg med bibehållen kvalitet.
Med DivX5.02 kommer jag ner till ungefär hälften av MPEG-storleken utan att det blir alltför risig bild. Ska jag gå ner ytterligare i bitrate blir bilden diffus och seg. Lite simmig kan man säga. Man vill ju inte heller skära ner den så mycket att den inte funkar i fullscreen eller på teven.TomK skrev:10MB/min är fullt normalt med mpeg-2 som kodning och det är vad man måste använda - inklusive lite andra krav - om man ska göra VCD-film. Om du däremot är intresserad av att få högre filmkvalitet och ändå minska filstorleken till kanske 10-20% av mpeg-varianten, så är det DivX du bör kika närmare på. Allt som krävs är att du har en kodare som hanterar DivX istället för mpeg-2. Man bör göra detta i ett steg (från rådata), så att du inte använder mpeg-strömmen och konverterar från den, för då förlorar du mycket i kvalitet.
n'Lasse skrev:Åhhh... herregud!!! Och jag som varit så nöjd med att bara läsa alla inläggen och förundras över personen ifråga och *inte* ge mig in och börja munhuggas med honom. Och då fick jag tidigare idag ett PM från Beelsebub där han skrev att han ville att han och jag skulle bli kompisar!!!!!
Fast jag har tänkt ett bra tag att det nog kunde vara någon "kändis" som busade. Allt var bara alldeles för osannolikt... Fast jag var mer inne på att det kanske var Taz.
Så du är med dator nu då, Cagiva-Lars?
beelsebub skrev:Tjena mannen med det vackra förnammnet !! Nä har ingen dator än..!! Och tur är väl det!! Med tanke på det som jag har skrivit så "kanske" !"folk" har fått för sig att spåra mig via Ip.adresser
Så jag var tvungen att använda mig av 4 olika datorer !!
Bara för säkerhets skull
Esquina skrev:Seriöst sjuk?
Skrattade gott i flera timmar efter avslöjandet! Välkommen till sporthoj.com-träsket (har du gått in här hittar du aldrig ut igen...)!beelsebub skrev:Tjena mannen med det vackra förnammnet !! Nä har ingen dator än..!! Och tur är väl det!! Med tanke på det som jag har skrivit så "kanske" !"folk" har fått för sig att spåra mig via Ip.adresser
Så jag var tvungen att använda mig av 4 olika datorer !!
Bara för säkerhets skull
Kryptonit skrev:Ähh.. det som var roligt att känna till något kuligt som inte alla visste
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |