Beg.Köp

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
Hej!

HAR suttit halva nätterna och kollat efter en ny hoj. Har fastnat för tre olika alternativ. Kawazaki Gpz 750 R -83 begär 19000:-, Yamaha FJ 1100 -84 begär 17000:-, och en Suzuki GS 850 16000:- (se bild). Vill höra åsikter från er med erfarenhet från dessa hojar. Några kända fel? Vad ska man se upp med? Försäkring? Har provkört alla tre men kan ej bestämma mig.

Bifogat

• 03-03982457803.jpg
    03-03982457803.jpg
    73.2 KB · Visningar: 249
skulle nog själv tagit Yamaha FJ 1100
då den har mer vrid än dom andra
vilket är bra vid omkörning och passagerare

sen så borde ju försäkringen vara billig på så gammla hojar
är det inte 20 år för veteran försäkring på mc ?

Ensam_Pappa skrev:
Jag är ju mest intresserad av det praktiska det estetiska kan ju alla ha skilda åsikter om.

Du kan få köpa min Gsxr 750 -91... 26000kr!

Billig i försäkring samt går mkt bra.

/ Henke

Av de tre nämnda känns Kawan och Yamman modernare än Sukan. Jag skulle ha tagit FJ:n då en över 20 år gammal 750 nog inte är så upphetsande med tanke på vikten. FJ:n är ju på 1100 kubik så den rör nog på sig. De körde superbike med den då det begav sig. :yoparty

FJ:n blev tyvärr såld till en annan. Så det lutar åt kawa eller suka. Mellandottern gillar att åka bakpå vem är bäst att skjutsa på?

Är det inte en 1000 på bilden??
Eller har de bytt sidokåpor?

1000 skall väl ha kardan också om jag inte minns fel.

I detta läget skulle jag nog valt Suzuki'n.
Farsan hade en så på sina semstrar unde 2 säsonger och körde bla. FIM-rallyn. Han hade inget att klaga på vad det gällde komfort och driftsäkerheten.
Tror nog att GPZ'an kan ha varit mer "buskörd" än Suzuki'n....

mina 50 öre

JA. Min Kusin har också en GS och är mkt nöjd med den. Tänkte åka lite touring nästa sommar. Dock var kawan mycket fräsch och nyservad.

I göteborg har du ju en FJ1100 till salu och en FZR1000 (med lite pyssel) till salu. Den senare är ju en nyare generation och kanske lite bättre i allt än de andra alternativen.

:va
Det finns väl ingen GPz750R från 83.. GPz750R är en 900R med mindre motor och kom först 85. GPz750 från 83 är ju den gamla luftkylda..

Min plånbok säger Gpz:an men motorn e lite för hetsig i sin karaktär. Då Jag tyckte Gs:en va mycket bra att köra. Någon som vet vilket bolag man försäkrar dessa förmånligast? Måste slå till snart frugan tjatar (hon har en CB400N) vill ut och svänga lite...

Ensam_Pappa skrev:
Min plånbok säger Gpz:an men motorn e lite för hetsig i sin karaktär. Då Jag tyckte Gs:en va mycket bra att köra. Någon som vet vilket bolag man försäkrar dessa förmånligast? Måste slå till snart frugan tjatar (hon har en CB400N) vill ut och svänga lite...

Ring samtliga bolag! Vissa bolag ger jättebra premier till en hoj, medan dom ger kass premie till en annan

Du finner en lista på försäkringsbolag under Försäkringsforumet

Flyer skrev:
Man ska se upp med varianter av den legendariska "Kjell-kåpan". Köper du en hoj som den på bilden kommer alla att skratta åt dig... :)
Det är så jävla word på ditt inlägg så jag kan inte säga annat än WOOORD!

yonsson skrev:
Det är så jävla word på ditt inlägg så jag kan inte säga annat än WOOORD!

Jovisst Yonsson men hur många mil gillar din överkropp i 110+ med din kåplösa hoj? Har själv haft hoj utan kåpa och visst kan det se ballt ut men suger om man vill ut på en motorväg.

Ensam_Pappa skrev:
Jovisst Yonsson men hur många mil gillar din överkropp i 110+ med din kåplösa hoj? Har själv haft hoj utan kåpa och visst kan det se ballt ut men suger om man vill ut på en motorväg.

Det är ju en gigantisk halvkåpa, duger inte den?

Catman skrev:
Är det inte en 1000 på bilden??
Eller har de bytt sidokåpor?
1000 skall väl ha kardan också om jag inte minns fel.
mina 50 öre

"och en Suzuki GS 850 16000:- (se bild)"

Suzukin på bilden är som catman säger en 1000 med kardan,
kardanen syns tydligt ovanför/bakom ljuddämparen och strax framför sidoväskan.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back