Beg.Köp

Anton_Ljunghusen skrev:
Kolla på suzuki gsx1100 f/ef, samma stuk som dom hojarna du tittat på, och brutal motor
GS850 känns ju mycket 70-tal på alla felaktiga sätt. Som ovan säger, kolla på GSX1100EF, fet motor, fet kåpa. :yoparty

Har nu hittat ett till mycket intressant alternativ i krokarna. En BMW R 100 RS -83. Tror det är ett bra köp, BMW är ju = kvalite rätta mig om jag har fel. Och 1 liters boxermotor är ju inte helt fel :)!

Nej, nej, nej

r100rs.jpg

Jag ser att många rekommenderar mig old gixxer, en helt reko hoj i mina ögon (har haft en gsx 550 en gång i tiden) men gillar inte riktigt körställningen på dessa och gammel gixxerns råa och brutala gång. Kan tänka mig att dessa exemplar också ofta är hårt körda och ibland sönderskruvade.

Har nu Suka GS:n, BMW:n och eventuellt ska jag kolla på en tredje hoj imorgon för att sen förhoppningsvis göra affär.

Har du runt 20 och röra dig med? Isf kolla om du hittar en Kawa ZX-10 (föregångaren till ZZR 1100) dom brukar man kunna få billigt och det är en ok hoj. Själv är jag dock i samma sura sits som dig, dvs kan inte bestämma mig. Har 3st tänkbara nu, Gixxer 1100- 91, RF900R -94 och en Gixxer 7/11 -91 alla runt 35000:- vad göra :va

An3Azz - Åker själv RF900 och kan bara applådera denna maskin :yoparty Visst - R1 och Gixxer etc kan vara lättare och har lägre tyngdpunkt, men om man inte åker hoj på bana och dessutom föredrar en vettig körställning så är RF900 en suverän maskin med bra körställning! Lycka till med valet :)

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back