beg toppackning

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
Har en äldre kawasaki och det tycks va svårt att få tag ien packning törs man andvända den gamla eller är det helt idiotiskt, den gamla är gjord i 3st plåtar och ej fiber packning,heller är det bara att vänta tills den nya kommer nån dom vet o kan

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
beror på skick, tid o intresse

en kopparpackning kan återanvändas, men jag hade nog väntat. blir det inte tätt får du ju göra om jobbet, därav tid/intresse.

flytande packning och klämma in de gamla, tja, ska du sälja eller ha kvar cyklen ett tag ?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan bli lite otätt då de med flera lager brukar vara veckade som kläms ihop vid montering och alltså anses förbrukade sen.

Är det bara slät koppar så går det att värma med gasol så kan det funka som ny,fungerar bra på kopparringar till hydraulsystem och liknande,sitter även sådana i toppen på min RD där kylkanalerna går och det funkade perfekt att värma dom.

Grilla ordentligt och låt svalna,testa sen,blir ju bara lite extra skruvande om det inte funkar.

Henrik

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Köp en ny!! skulle aldrig chansa! Kommer spara dig skruvtimmar!

Du glömde skriva: nu har inte jag läst hela tråden...

Om du gjort det så står det citat: Har en äldre kawasaki och det tycks va svårt att få tag ien packning...

Så att använad den gamla är ett alternativ som faktiskt fungerar då jag tex i min Blackbirdmotor använt packningen 5 gånger utan att det läckt.
Så att välja emellan dina skruvtimmar eller månader av sökande efter packning kanske väger över åt återvinnings temat.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Funkar...

Har gjort det om och om igen...
Koppar eller alupasta funkar bra som klet därimellan så det blir tätt.

Yes box! Stålpackningar går bra att återanvända. Alupasta är bättre än koppar, för det bygger galvaniskt element mot aluminium. Eller så kan man köra med motorpackningsklet (som Sikaflex 221 som jag med gott resultat kört med på stånkan) så har det viss limmande verkan också. Men tunnt lager, inte som när man ska ha ost på mackan! :)

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Både med 1200 och 1327cc lyfte jag på toppen ett antal ggr utan problem med laminatpackning.
Ett riktigt tunt lager packningsgucka använde jag för att det kändes bra runt oljekanaler och kamkedjetunnel, men troligen onödigt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0