Begagnatmarknaden död?

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Blir så trött, har haft hojen ute en månad nu och ett seriöst svar. Priset är det lägsta på blocket för en sån hoj och skicket är fint men ändå ingen som ringer. Är det så att det inte finns något som helst sug efter lite äldre sporthojar med förmånligare försäkring? Köper alla förstagångsbikers i västsverige nya hojar eller vad är det?

Hur har ni andra haft det när ni har sålt hoj? Är det helt omöjligt eller har jag bara oflyt? Hojen pekas ju ständigt ut som ett av de absolut säkraste köpen i sin prisklass.

Finns det nåt som borde ändras i annonsen eller?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
CBRDea skrev:
Blir så trött, har haft hojen ute en månad nu och ett seriöst svar. Priset är det lägsta på blocket för en sån hoj och skicket är fint men ändå ingen som ringer. Är det så att det inte finns något som helst sug efter lite äldre sporthojar med förmånligare försäkring? Köper alla förstagångsbikers i västsverige nya hojar eller vad är det?

Hur har ni andra haft det när ni har sålt hoj? Är det helt omöjligt eller har jag bara oflyt? Hojen pekas ju ständigt ut som ett av de absolut säkraste köpen i sin prisklass.

Nja de enda man kan säga är ju att det ibland är lite torka.....men fan de vänder....

Försöker själv sälja en motard åt en polare utan vidare framgång.....men de är ju så ibland. Men plötsligt så ringer nallen om affären är ett faktum.

Bara att tålmodigt vänta....lycka till! :tummenupp

Rybergs

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
Sparar...
CBRDea skrev:

Märkligt... en polare köpte en likvärdig (minns inte exakt årsmodell) nu i vår. Hade väl rullat lite kortare, han gav nånstans kring 28. Borde ju definitivt finnas intressenter på din under den här perioden. Dock är väl hela begagnatmarknaden rätt pissig, har försökt sälja båt... och många jobbiga människor får man stå ut med.

Jag tyckte personligen det kändes som en gammaldags hoj... skall själv försöka få ihop pengar till att köpa till hösten, men sneglar mer mot R6/R1 eller i andra hand CBR600 -97. Skall jag hosta fram 30 så kan jag lika gärna skaffa fram något över tio till och få en betydligt modernare hoj känns det som... :)

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Jag hoppas att du har lagt ut den på någon annonssite mer än på sh.com där majoriteten redan har en motorcykel?

Prova med blocket, min fzr600 blev såld 50min efter att den kom ut där..

CBRDea

Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Fireblade Tiger Edition
CayLe skrev:
Jag hoppas att du har lagt ut den på någon annonssite mer än på sh.com där majoriteten redan har en motorcykel?

Prova med blocket, min fzr600 blev såld 50min efter att den kom ut där..

Skrev faktiskt att priset var det lägsta på Blocket alltså bör det betyda att annonsen finns där, eller tolkar jag mig själv fel, inte helt ovanligt :rolleyes:

Har funnits på blocket sen den 27:e april

CBRDea

Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Rybergs skrev:
Jag tyckte personligen det kändes som en gammaldags hoj... skall själv försöka få ihop pengar till att köpa till hösten, men sneglar mer mot R6/R1 eller i andra hand CBR600 -97. Skall jag hosta fram 30 så kan jag lika gärna skaffa fram något över tio till och få en betydligt modernare hoj känns det som... :)

Om du tyckte att det kändes som en gammaldags hoj ska du ju inte köpa en 97:a, det är faktiskt nästan samma hoj. 91-98 ändrades inte så mycket.
Du måste gå upp till 99 om du vill ha ett annat chassi. Då blev den 15kg lättare och 10hk starkare.
Bara ett litet tips :tummenupp

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
CBRDea skrev:
Skrev faktiskt att priset var det lägsta på Blocket alltså bör det betyda att annonsen finns där, eller tolkar jag mig själv fel, inte helt ovanligt :rolleyes:

Har funnits på blocket sen den 27:e april

My bad, skummade igenom ditt inlägg lite snabbt och klickade på länken och kom till sh.com's annonsavdelning..

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Ta inte illa upp men: Många, i vart fall jag, tycker nog som en del säger att det skiljer för lite i pris mellan nyare och äldre hojar. Att sen försäkringen är billigare tänker man kanske inte så mycket på. :tomten

Inge fel på en CBR 600, men den kanske inte har "rebellimagen" eller "posörvärdet" som alla fuckos vill åt heller. :va

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
CBRDea skrev:
Vad menar du med framstjärt? Är det den del av den kvinnliga anatomin dit majoriteten av alla pojkar vill? I så fall funkar det bra med framstjärt också, alla vill ju till Västsverige :tungan Det vet ju alla att de vackraste flickorna finns här
oj drev iväg lite men nu har jag fått botemedel... :)
lugn i på tisdag kommer en kille å köper den.. hade just en vision :fyllisar

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
CBRDea skrev:
Priset är det lägsta på blocket för en sån hoj och skicket är fint men ändå ingen som ringer.

Cbr600 är en så pass vanlig hoj så det finns alltid en massa till salu, prisdumpa om du har bråttom.

Billigast på blocket, tja hittade en 93:a som gått 2000mil mindre än din för 26tusen.

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
P@trik skrev:
Cbr600 är en så pass vanlig hoj så det finns alltid en massa till salu, prisdumpa om du har bråttom.

Billigast på blocket, tja hittade en 93:a som gått 2000mil mindre än din för 26tusen.

CBRDea: Vill du prisdumpa liiite till så är den min :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ringo skrev:
CBRDea: Vill du prisdumpa liiite till så är den min :tummenupp

Det verkar som att det sitter i pengar, kan man tänka sig att byta mot bil, båt, eller hemmabio så finns det folk som är intresserade.

Är det så att överkonsumptionen har kommit i kapp oss med vanliga löner?
Jag har IOFS varken båt,skrytbil eller hemmabio, men jag har inga pengar alls ändå...

Räntorna är ändå låga nu, så det borde finnas stålar???

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Priset är nog inte helt åt skogen, själv tycker jag att en hoj äldre än 10 år är för gammalt. Tittar man på blocket så ligger du inte galet till, håll ut eller dumpa till 20. :D

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ett tipps är att lägg aut en annons kostnadsfritt på bike.se då hamnar den i deras tidning med.

Det va flera stycken som ringde på min 125a där iallafall. och Bike är det ju många av oss som läser :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln