Begagnatmarknaden död?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Anton_Ljunghusen skrev:
Har märkt att man inte ska skriva miltal i annonser, skrämmer folk

Beror nog mest på vilket miltal man har att skriva...

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
http://www.blocket.se/view/4945987.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&city=0

Det svåra är inte att få folk intresserade...utan att få dom att komma å kolla!
har haft säkert närmare 20 pers som ringt varav närmare hälften sagt... jag ringer innan helgen så kommer jag å kollar på den.. sen inte ett liv..
men tror jag fan inte ska sälja den.. hade den inne på ventil-check och förgasarsynkning tidigare i veckan..dähm vad mkt trevligare hojjen blev av det! :)

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Nu när jag håller på att titta efter annan hoj så är det inte miltal som är avgörande utan det allmäna skicket. Köper hellre en pärla med 6000 mil på mätaren än en rishög med 3000 mil...

Så var det när jag köpte den jag har nu. Valde mellan denna i fint originalskick och en 96:a, importerad och med färre mil, priset var ungefär detsamma.

När det gäller så här gamla hojar tycker jag det är märkligt att de ofta inte ens gått 4000 mil :rolleyes:

CBRDea

Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Fotrally skrev:
http://www.blocket.se/view/4945987.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&city=0

Det svåra är inte att få folk intresserade...utan att få dom att komma å kolla!
har haft säkert närmare 20 pers som ringt varav närmare hälften sagt... jag ringer innan helgen så kommer jag å kollar på den.. sen inte ett liv.. :)

Har kanske haft fem samtal varav ett seriöst. Funderar också på att behålla den... Men jag vill ju prova nåt annat istället, detta är ju min sista hojsäsong på ett tag, troligen...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
CBRDea skrev:
När det gäller så här gamla hojar tycker jag det är märkligt att de ofta inte ens gått 4000 mil :rolleyes:
Kan tänka mig att medelsvensson kör ca 300 mil/år så det är väl inte så konstigt.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Själv har jag kört 1400 mil på 2.5 säsånger. (Alltså ca 500mil/år) Kanske ska tillägga att detta är mer än både min pappa, min syrras kille och en kompis till mig kör sammanlagt.
Jag tycker oxå 300mil är lite/säsång, men tänk på att alla inte är entusiaster. Det är ganska många som köper hoj och upptäcker att det inte är nåt för dom oxå.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
yonsson skrev:
Låter ju helt logiskt med tanke på att du bor uppe vid isbjörnarna.
För mig är det väl närmare ner till tyskland :)
Fin hoj annars!

hehe jo det e klart...men det juh inte direkt så att nån isbjörn tuggat på den så att den har blivit skabbig av det! :tungan
ringde en kille från skellefteå i tisdag...men jag nekade att sälja den nu...ska åka till gotland om ett par veckor så. Men kändes dumt att neka någon när annonsen är ute men men dom får återkomma om några veckor =)

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hojar är relativt billiga, så jag skulle aldrig köpa nån så gammal modell. Så tänker också alla i min bekantskapskrets. Äldre än 00 skulle jag nog inte köpa idag om det ska vara plastraket.

CBRDea

Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Det kanske är så att alla unga bikers där ute tjänar multum och har råd med att köpa så nya hojar, nyare än 00. Inte nog med att de har råd att köpa dom, försäkringen är inget problem heller...
Är det verkligen ingen som köper en lite äldre hoj för att skaffa sig körvana m.m. och få ner sin premie lite.
Jag har inte råd att göra så och jag jobbar heltid, tjänar skapligt samt har en mycket förstående tjej som också hjälper till.

Kanske är så att det är för lätt att låna pengar idag... Många nya hojar som säljs ganska så fort...

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Gå till en mc-handlare och byt in den mot den hoj du vill ha.
Jättelätt och snabbt sätt att bli av med den.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
CBRDea skrev:
Det kanske är så att alla unga bikers där ute tjänar multum och har råd med att köpa så nya hojar, nyare än 00. Inte nog med att de har råd att köpa dom, försäkringen är inget problem heller...
Är det verkligen ingen som köper en lite äldre hoj för att skaffa sig körvana m.m. och få ner sin premie lite.
Jag har inte råd att göra så och jag jobbar heltid, tjänar skapligt samt har en mycket förstående tjej som också hjälper till.

Kanske är så att det är för lätt att låna pengar idag... Många nya hojar som säljs ganska så fort...

Är det inte så att många åker på hyfsat (värde upp till omkring 50 papp) nya hojar med bara halvförsäkring? Och därför är inte billig (hel)försäkring så intressant som man kan tro? :confused: Ren spekulation...

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
Det är köparens marknad mycket tack vare blocket, utbudet har ju blivit oändligt mycket större och finns det flera 100 liknande att välja på så måste endera grejen du säljer eller priset sticka ut i annat fall blir det en fråga om ren tur.

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Nu ni 600folk! nu får ni akta er!;) Sålde just hojjen så nu har jag pengar till å handla större! :)
Problemet är ju att få en regbesiktningstid här uppe tar ju hur länge som helst. fick vänta 2månader förra gången. :/

Kevlar

Socio#3414
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
DUCATI 748SP 1996
CBRDea skrev:
Såld!!

Nu ska jag bara åka och kolla på bladen jag ska ha imorgon.
Orkar inte vara hojlös mer än en dag :banana

Tror att marknade blir lite sämre så här års då dom flesta har gjort sommarens köp. Var själv på jakt efter en zx7r under våren men dom som var intressanta såldes direkt. Slutade med att jag köpte en annan hoj.

Men kul att du fick den såld till slut :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...