Begravning För Nino 2MAJ (lion) FABBE 14MAJ

Blommans Mamma

va´va det ja sa!?
Gick med
10 May 2007
Hoj
Liten & smidig
:(
Ni är bäst! Hoppas att ni alla känner att ni har en fantastisk sammanhållning. Alla ni som var med vid Ninos stund idag. Det var väldigt stort att se alla komma i tåget på hoj hela vägen fram till gravplatsen. Jag kände inte Nino själv men det var svårt att se på med alla känslor som fullkomligt väller över.

Ni är fantastiska tillsammans allihop snälla ta vara på det och se till att ni håller ihop och att vi alla slipper se fler såna här olyckor,

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Jaa... det var jätteroligt att så många kom, både de som kände Nino så lite som jag gjorde och de som kände honom jätteväl!

Låt oss hedra Fabbe på precis samma sätt om 2 veckor!

Hedra också Nino & Fabbe genom att köra förståndigt...

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Jag ville bara tacka hojkamraterna från GBG som visade sitt deltagande idag på begravningen. Det värmde att se er och höra mullret på Ninos väg till sista vilan.

Denna dag var mycket tyngre än jag hade kunnat föreställa mig och saknaden kommer vara stor. Jag kan nu säga att jag känslomässigt har förstått att vår vän har lämnat oss i den fysiska världen, men hans minne lever med oss så länge vi finns.

När jag såg sorgen i hans mors ögon, då tänkte jag "så meningslöst detta känns - bara för en motorcykels skull"... som ni förstår är jag nära beslutet att sälja hojen och sluta köra hoj helt - trots att det är bland det roligaste jag vet - för jag vet inte om jag vill vara så egoistisk och riskera att utsätta mina syskon och föräldrar för ett sånt rent helvete.

Till Ninibs anhöriga: Tack för en fin ceremoni idag och var säkra på att han kommer vara saknad av oss. Jag lider med er.

Sköt om er - livet är skört :(

fbkforever

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
VFR750 -90
Vill säga till er alla som kör hoj! Jag kände inte vare sig Fabbe eller Nino! Men jag känner ändå med er som kände dem. Jag har två tonårsbarn, men kör ändå mc. Man skall inte sluta göra det man älskar för att det har gått fel för andra. Man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet. Men man kan minimera riskerna med det man gör. Så jag säger några avslutande ord som, kör försiktigt och med omtanke. Vaka över oss Fabbe och Nino!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Idag va det en jobbig dag för mig lika väl som det va för många.
Jag vill tacka er alla för att ni kom å hedra våran hojbroder.
Jag vet att detta skulle nino ha gillat.
När det gäller filmen så kommer det att komma upp om nån vecka har så mycket privat justnu.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har också tagit ledigt 14 maj. Aldrig vart på begravning tidigare, nu blir det två under samma månad:(

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Hur ser tidsschemat ut för Fabbes begravning? 12:30 på GP, 14:00 kyrkan. Vilken kyrka och vart åker vi sen?

Hoppas det blir lika många hojar som på Ninos begravning!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hur ser tidsschemat ut för Fabbes begravning? 12:30 på GP, 14:00 kyrkan. Vilken kyrka och vart åker vi sen?

Hoppas det blir lika många hojar som på Ninos begravning!
Samlingen är kl: 12.30 på GP, därifrån åker vi senast 13.15 gemensamt bort till Masthuggskyrkan där begravningen kommer äga rum.

Det blir ingen jordsättning som det blev för nino, utan när det är slut i kyrkan, så är det slut. Vi kanske kan diskutera något gemensamt att hitta på efter om så önskas, men då kan vi diskutera det på GP medan vi väntar.

mvh Blomman

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Kanske ska försöka köra lite saktare och mer samlade till begravningen den här gången om det går, eftersom det är den vägen som blir själva kortegen? Det är inte så lätt pga rödljus och korsningar men om man kör sakta och ligger snett bakom varandra (sick-sack) i en fil så kanske det blir lite tätare och jämnare tempo.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Kanske ska försöka köra lite saktare och mer samlade till begravningen den här gången om det går, eftersom det är den vägen som blir själva kortegen? Det är inte så lätt pga rödljus och korsningar men om man kör sakta och ligger snett bakom varandra (sick-sack) i en fil så kanske det blir lite tätare och jämnare tempo.
ja, det kanske vore bra, vi får se om min mördarmaskin överlever det, annars får jag väl hoppa över till nån annan om den skulle haverera :gnissla:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy