Begravning För Nino 2MAJ (lion) FABBE 14MAJ

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Det va väldigt fint tyckte både jag och Malin synd att jag va tvungen att åka så fort men hade lovat Johan MC om va så snälla att låna mej en hoj att den skulle vara tillbaka till kl 16

Mvh Gottis och Malin
 

J0EL

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Buell xb9r Firebolt
Jag körde förbi triumpf när ni satt där, reagerade på att de va så många hojar. jag anade att det var nått gäng från SH. Men viste inte förens nu att det var begravning idag :( ... De va några av er som vinkade för fult och nån ställde sig tom upp och vinkade tror jag. ursäkta att jag inte reagerade så mycket, satt och smådrömde, men det var inget specielt ni ville eller?
/Joel
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag körde förbi triumpf när ni satt där, reagerade på att de va så många hojar. jag anade att det var nått gäng från SH. Men viste inte förens nu att det var begravning idag :( ... De va några av er som vinkade för fult och nån ställde sig tom upp och vinkade tror jag. ursäkta att jag inte reagerade så mycket, satt och smådrömde, men det var inget specielt ni ville eller?
/Joel

Aha, då var det dej vi såg. :hej Vi diskuterade lite kort vad det var för hoj som rullade förbi. Tror inte någon vill nåt särskilt. :)

EDIT: Fint och jobbigt på samma gång idag. :(
 
Last edited:

Skällaredsgård

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Landvetter
Hoj
Ingen
MMmm, det var en fin avslutning.

Efter avskedet i kyrkan åkte jag till olycksplatsen med två ljus som jag köpte med mig. Sorgligt att se hur de flesta av ljusen log på marken.. Ställde upp alla och tände så många jag kunde. Sablans vinden var en mäktig fiende idag:/

Räknade till ca 50 hojar på GP. Kul att vi blev så många.

Ha det gott Fabbe och Nino!


Först vill vi säga att det var en jättefin stund i kyrkan i dag.

Tyvärr blåser ljusen ut med vinden.
Dock försöker vi hjälpa er med att tända dem på kvällen så ofta vi kan.

I förrgår va Ninibs mamma och bror här med en jätte fin vit ros på stam för att plantera på olycksplatsen. Så därför har vi idag börjat anlägga en rabatt nere vid hörnet av ladugården.

Denna plats är tillägnad Ninib och Fabian.
Vi har valt platsen tillsammans med dem bla för att det skall vara mest skyddat just för vinden. För den som vill är det fritt fram att plantera eller göra vad ni vill där.
Tror det är färdigt i morgon kväll.

(Det enda vi önskar är att ni tänker på brandrisken med ljus)

Ta vara på er och kör försiktigt.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Först vill vi säga att det var en jättefin stund i kyrkan i dag.

Tyvärr blåser ljusen ut med vinden.
Dock försöker vi hjälpa er med att tända dem på kvällen så ofta vi kan.

I förrgår va Ninibs mamma och bror här med en jätte fin vit ros på stam för att plantera på olycksplatsen. Så därför har vi idag börjat anlägga en rabatt nere vid hörnet av ladugården.

Denna plats är tillägnad Ninib och Fabian.
Vi har valt platsen tillsammans med dem bla för att det skall vara mest skyddat just för vinden. För den som vill är det fritt fram att plantera eller göra vad ni vill där.
Tror det är färdigt i morgon kväll.

(Det enda vi önskar är att ni tänker på brandrisken med ljus)

Ta vara på er och kör försiktigt.

:Bugar
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Först vill vi säga att det var en jättefin stund i kyrkan i dag.

Tyvärr blåser ljusen ut med vinden.
Dock försöker vi hjälpa er med att tända dem på kvällen så ofta vi kan.

I förrgår va Ninibs mamma och bror här med en jätte fin vit ros på stam för att plantera på olycksplatsen. Så därför har vi idag börjat anlägga en rabatt nere vid hörnet av ladugården.

Denna plats är tillägnad Ninib och Fabian.
Vi har valt platsen tillsammans med dem bla för att det skall vara mest skyddat just för vinden. För den som vill är det fritt fram att plantera eller göra vad ni vill där.
Tror det är färdigt i morgon kväll.

(Det enda vi önskar är att ni tänker på brandrisken med ljus)

Ta vara på er och kör försiktigt.

Kände inte killarna men förstår all sorg som alla känner. Otroligt omtänksamt av er som bor vid platsen..:Bugar :Bugar
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
På nått märkligt sätt så sjönk det inte in vad som verkligen hänt förrän jag såg bilderna på kistan. Jag önskar alla som stod dem nära att orka ta sig vidare.
 

Stonycape

Riding in the wind forever freeee...
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
VFR800-02
Tack alla ni som mötte upp vid Masthuggskyrkan idag. Gick in runt kl 13 tillsammans med alla våra släktningar men var tvungen att snabbt springa ut igen när jag såg kistan. Kände direkt att det här klarar jag inte av.. Stod ute på muren och såg älvsborgsbron spänna över havet.. Plötsligt börjad jag höra ljudet av först en mc och sedan fler o fler... När jag sedan såg er alla rulla in runt hörnet fylldes jag av en konstig lättnad. Hoppade ner från muren o stod förstummad kvar, kände vinden från havet och mullret i hjärtat, gården fylldes av motorcyklar. Trots att jag inte känner många av er kände jag ändå en gemenskap då vi alla är motorcyklister, vi är alla berörda på något sätt.. Min dotter kom utspringande o blev lyrisk av att se alla cyklar.. Vi gick in tillsammans hon och jag pratandes om alla dessa underbara människor som finns.

Tack alla ni som kom, jag hade ALDRIG klarat mig igenom denna dag utan er.:pannkyss

Niclas Noring


När sorgen kommer, som när natten skymmer
i vilda skogen, där en man går vill,
vem tror på ljuset, som i fjärran rymmer,
Och sken som skymta fram och flämta till?
På skämt de glimta och på skämt de flykta,
vem tar en lyktman för en man med lykta?

Nej, sörja sorgen ut, tills hjärnan domnar
i trötthetsdvala är den tröst vi fått
- det är som vandrarn, som går vill och somnar
på mossans mjuka dun och sover gott.
och när han vaknar ur den skumma drömmen,
ser morgonsolen in i skogens gömmen.

"Gustaf Fröding"
 

Bifogat

  • Junior.jpg
    Junior.jpg
    101.7 KB · Visningar: 148
  • Junior2.jpg
    Junior2.jpg
    91.2 KB · Visningar: 128
Last edited:

S.Noring

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen, Ingen, Ingen
Först vill vi säga att det var en jättefin stund i kyrkan i dag.

Tyvärr blåser ljusen ut med vinden.
Dock försöker vi hjälpa er med att tända dem på kvällen så ofta vi kan.

I förrgår va Ninibs mamma och bror här med en jätte fin vit ros på stam för att plantera på olycksplatsen. Så därför har vi idag börjat anlägga en rabatt nere vid hörnet av ladugården.

Denna plats är tillägnad Ninib och Fabian.
Vi har valt platsen tillsammans med dem bla för att det skall vara mest skyddat just för vinden. För den som vill är det fritt fram att plantera eller göra vad ni vill där.
Tror det är färdigt i morgon kväll.

(Det enda vi önskar är att ni tänker på brandrisken med ljus)

Ta vara på er och kör försiktigt.

Tack så hemskt mkt för allt ni gjort. Ni är ett par änglar.. hoppas ni vet om det.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top