Begriper ni reglerna för att få tanka på Shell?

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Personligen hade jag ju åkt runt/backat om det stod bilar på alla andra pumpar, eller väntat.

Men i övrigt så är den där station sjukt dåligt planerad i mina ögon. Vilket jag tror personalen där håller med om

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Javla diskussion detta :hihi:hihi

Klart som fan kor man in till pump pa ratt sida om man kan, men ar det fullt sa kor jag lika klart in pa 'fel' sida. Har aldrig varit med om att 'overstracka' nagon slang, finns alltid gott om slang. Man behover ju inte parkera 2m meter fran pumpen och ga och slita i slangen som en idiot!

Och va fan gor ni nar ni star och tankar om det skulle repa lacken?? :confused:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Javla diskussion detta :hihi:hihi

Klart som fan kor man in till pump pa ratt sida om man kan, men ar det fullt sa kor jag lika klart in pa 'fel' sida. Har aldrig varit med om att 'overstracka' nagon slang, finns alltid gott om slang. Man behover ju inte parkera 2m meter fran pumpen och ga och slita i slangen som en idiot!

Och va fan gor ni nar ni star och tankar om det skulle repa lacken?? :confused:

Kan ju säga att slangarna på våran station måste du slita som en idiot i för att få ut den 2m som behövs för att komma runt/över bilens bredd. Fjädrarna som håller upp slangen är rätt så styva. Sen blir det en spänning på säkerhetskopplingen på handtaget eftersom kunderna trycker ner handtaget så vinkeln blir extrem.

Kör ni fram bilen några meter extra o ger fan i att dra slangen ÖVER bilen så blir det ju givetvis bättre, inte optimalt, men bättre.

Hade det varit lagligt kunde jag lagt ut bilder från kamerorna så skulle jag kunnat visa många, inte så genomtänkta, tankningar och felparkeringar. En stationsplan är alltid vilda västern uppenbarligen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är ändå korven och biltvätten man tjänar pengar på, inte bränslet...

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Utan kunderna som du idiotförklarar har din chef svårt att betala ut lön till dig.

Sen har jag svårt att se hur ett kassabiträde har mandat att idiotförklara någon.

Svårt att hindra folk från att tänka o tycka som dom vill, eller hur? Visst är det Jobbigt?

Men jag förstår dig, kassabiträden är ju helt klart en yrkesgrupp som är helt värdelösa och som givetvis inte har någon rätt alls i något, de är ju bara där för att se till så du inte stjäl något ändå. Helt jävla okunniga är dom också!

Det är som med alla andra yrken, man ser dumheterna, men man tänker bara idiot, man säger inte idiot.

Nu låter det ju som att jag hatar alla kunder, men det är långt ifrån sanningen, gissningsvis 95% av folk som handlar av en är helt okej, både som kunder och som människor. Men sen har vi den där lilla 5% som får en att tappa allt hopp om mänskligheten.

Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Det är ändå korven och biltvätten man tjänar pengar på, inte bränslet...

Skoja inte, hade inte mackarna börjat sälja kaffe/fika/korv hade alla stationer gått i graven för många många år sen.

16 öre per liter går till företaget som driver stationen. (Kollar ni bemannade och obemannade stationer så är diffen ca 16 öre mellan dom på listpriserna.) Så en smitning för en bemannad station är en ordentlig jävla pungspark.

Nä, bränslet är en lockvara som får kunder till stationerna. Inget annat.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
...och det är då man fattar hur mycket bensin man måste sälja för att tjäna igen en smittankning på 750 spänn...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Utan kunderna som du idiotförklarar har din chef svårt att betala ut lön till dig.

Sen har jag svårt att se hur ett kassabiträde har mandat att idiotförklara någon.

Majoriteten av våra invånare kan inte tanka om tanklocket inte är på "rätt" sida och får helst inte vara mer än en meter bort!:tungan

Vi som rest utanför ankdammen vet att slangen ska vara tillräckligt lång.
Förra sommaren såg jag en bilist som tankade trots att tanklocket var på "fel" sida. När jag började prata var svaret
-Sorry, I do not speak Swedish!:D

I den stora idiotunionen Förenade Kungadömet är det "normalt" att använda båda sidor.

Men som amerikaniserade svenskar så "vet" vi att landet, som är fyra, Storbritannien och Nordirland, är lite udda.

Såsom varandes "idiot" kommer jag att fortsätta att tanka på "fel" sida om "rätt" sida är upptagen! :tungan

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Majoriteten av våra invånare kan inte tanka om tanklocket inte är på "rätt" sida och får helst inte vara mer än en meter bort!:tungan

Förra sommaren såg jag en bilist som tankade trots att tanklocket var på "fel" sida. När jag började prata var svaret

I den stora idiotunionen Förenade Kungadömet är det "normalt" att använda båda sidor.

Men som amerikaniserade svenskar så "vet" vi att landet, som är fyra, Storbritannien och Nordirland, är lite udda.

Såsom varandes "idiot" kommer jag att fortsätta att tanka på "fel" sida om "rätt" sida är upptagen! :tungan

Jodå, har sett utlandsreggade bilar vars förare kämpa med våra slangar som prompt SKA räcka runt, och då menar jag kämpa. Har även haft utländska medborgare som frågat efter engångs-handskar när de ska tanka diesel. Det är tydligen något som vi Svenskar ligger efter med.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jodå, har sett utlandsreggade bilar vars förare kämpa med våra slangar som prompt SKA räcka runt, och då menar jag kämpa. Har även haft utländska medborgare som frågat efter engångs-handskar när de ska tanka diesel. Det är tydligen något som vi Svenskar ligger efter med.

De stackarna tror ju att det ska gå här också men vi ligger före för det blir ju enklare att bara kunna tanka med tanklocket på "rätt" sida! :D

Sedan har vi in- och utfart för annars kräver det lite omdöme att mötas. Britterna klarar det oftast utan skyltar men så är de "idioter" också! :D

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
De stackarna tror ju att det ska gå här också men vi ligger före för det blir ju enklare att bara kunna tanka med tanklocket på "rätt" sida! :D

Sedan har vi in- och utfart för annars kräver det lite omdöme att mötas. Britterna klarar det oftast utan skyltar men så är de "idioter" också! :D

Ja, de hade ju varit bättre om alla bilar hade tanklocket i mitten längst bak som de gamla jänkarna! Då hade folk behövt använda skallen än mindre än vad de redan gör :hihi

Nä, som jag sa innan, jag kommer inte hindra någon från att ställa sig på "fel sida" och slita i slangarna, ni får tanka i vilket fall :D Hur tankarna gick på servicebiträdet i Klosses fall tänkte har jag inte en aning om, men det är garanterat order uppifrån (läs stationschef) och hon ska nog inte klandras för det.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja

Engångshandskar är fan viktigt, det är därför jag försöker tanka på preem.
Handtagen är så snuskigt äckligt geggiga från diesel och minst 50% av dom läcker, droppar när man tankar.

Smagatusk

Guest

Exakt!

Vissa mackar (jag vill inte nämna någon speciell, men det är OKQ8 i Glumslöv längs med E6:an i norrgående riktning som jag pratar om), gör det i stort sett omöjligt att köra runt eller backa in bilen pga pumpplaceringen och parkeringar och luft/vattenskåp osv... Hatar den jävla macken. Speciellt runt 7.15 om morgnarna.

https://www.google.se/maps/@55.9407...4!1snAHSjCjh-WPmySixhbqyFw!2e0!7i13312!8i6656

Smagatusk

Guest
Men jag förstår dig, kassabiträden är ju helt klart en yrkesgrupp som är helt värdelösa och som givetvis inte har någon rätt alls i något, de är ju bara där för att se till så du inte stjäl något ändå. Helt jävla okunniga är dom också!

Det är som med alla andra yrken, man ser dumheterna, men man tänker bara idiot, man säger inte idiot.

Nu låter det ju som att jag hatar alla kunder, men det är långt ifrån sanningen, gissningsvis 95% av folk som handlar av en är helt okej, både som kunder och som människor. Men sen har vi den där lilla 5% som får en att tappa allt hopp om mänskligheten.

Var inte så hård mot dig själv. Det är väl cirka 5% av kassabiträdena som inte är helt obildbara. Du kanske är en av dem? :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning