Behöver assistans: lån av M7 Helicoil sats!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
På grund av att någon av dom tidigare ägarna på hojen min varit en jäkla klåpare så är några av gängorna i kamaxelöverfallen till ventilkåpsskruvarna sönderdragna.

Är ju egentligen inga problem att fixa det, man tar ju bara en sats med Helicoils och gängar dit. Enda problemet: M7 gängor. Önskar allt ont åt människan som kom på den diametern.

Så, nu undrar jag om det finns någon vänlig själ här på forumet som skulle kunna bistå mig med åtminstone fyra (4) stycken helicoilgängor samt verktyg för installation, fast helst åtta (8) gängor så jag kan byta till helicoil på alla kamöverfall.

Naturligtvis betalar jag både för porto, lån av verktyg samt gängorna jag använt.

Skicka PM eller skriv här om ni kan vara behjälpliga!

Tips om vars jag kan hitta på eBay behöver jag inte eftersom jag vet att det finns. Jag behöver satsen nu och helst igår.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men Roffe, nog skulle du allt ha satsat på glasögon istället för Kinakåpor. Läs det finstilta längst ner. :D

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Äh, jag bommade ju bara fyra pyttesmå bokstäver - ett "i", "n", "t" och ett "e":rodnar

Men det hjälper ju till att knuffa upp tråden på topplistan:)

Lycka till:tummenupp

Men Roffe, nog skulle du allt ha satsat på glasögon istället för Kinakåpor. Läs det finstilta längst ner. :D

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Om du skickar ner överfallen till mig, med frankerat returkuvert, så bjuder jag på gänginsatserna o monteringen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA