Behöver en bensinsnål bil!

0.65 landsväg tror jag på när jag ser det. 0.8 har jag sett i en normalkörd 150hk 9-5. Jag har haft en gammal t8 själv och den drog ledigt över 2l milen om man körde i stan och hade lite roligt emellanåt. Svärfar sålde precis sin 900 -97 Talladega, högtryckare mao. Landsväg som bäst 0.8, i stan 1.1.

De där siffrorna du svänger dej med måste härstamma från en felaktig färddator för jag har aldrig tidigare stött på en saab med sådana siffror.

Jas-95 skrev:
Nej du några 40 blås var det inte tal om 90-110 helt lagligt alltså. Det är väl almänt känt att 2,0:am drar mer än 2,3:an

Du reagerar precis som Våfflo freaksen på jobbet. Dom tror det inte helt enkelt. Inte tills man bevisar motsatsen.

Farsan har en 95:a 2002:a Aero 250hk!! Den ligger också på typ 0,65-0,67 landsväg. Iofs skall den nu till Nordic och 300hk kittet skall på! Få se va den drar då.

JB

Tack för alla förslag.... Nu har jag lite att fundera på! Golf 3 låter ju ok.... även Audi 80 kanske!

Blip skrev:
0.65 landsväg tror jag på när jag ser det. 0.8 har jag sett i en normalkörd 150hk 9-5. Jag har haft en gammal t8 själv och den drog ledigt över 2l milen om man körde i stan och hade lite roligt emellanåt. Svärfar sålde precis sin 900 -97 Talladega, högtryckare mao. Landsväg som bäst 0.8, i stan 1.1.

De där siffrorna du svänger dej med måste härstamma från en felaktig färddator för jag har aldrig tidigare stött på en saab med sådana siffror.

Du kör Våfflo va? *lol* Jag skulle med störta sannolikhet säga samma sak som du om det bara var min bil som det gällde. Nu har jag ju själv stött på flertalet 95:or som har låg förbr.

Här är det några komentarer saxat från STCS

Min far kör med st1 i sin 9-3 Aero från Maptun och där är bränslematrisen ändrad på dellast!

Drar väldigt lite bensin, men sedan gör han därefter oxå.
Snittförbrukningen brukar liggar på 6,5-7,2l på en hel tank.

Bilfaan till salu

Till toppen på sidan

Patrik 319

Från: Sthlm. Sluten avd. 31-33
Skrivet: tis, 2004-mar-02, 10:52 Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Rickard skrev:
Min far kör med st1 i sin 9-3 Aero från Maptun och där är bränslematrisen ändrad på dellast!

Drar väldigt lite bensin, men sedan gör han därefter oxå.
Snittförbrukningen brukar liggar på 6,5-7,2l på en hel tank.

Håller med Rickard,
kör man "smart" så drar den lite.
Farsgubben kör sin bil ( 9-5 2,3t Aero agg. steg 3 Nordic 302/460 ) på
0,64 - 0,66 när han är ute och bränner landsväg.
( mätt via tankningar KK..... )
Men då kör han snällt också...

Pata 319

toxicated skrev:
Audi 80 med 1,8 liters motorn är väldigt bensinsnål försäkring o skatt inte så farligt. Nyare än -87 så har du galvad kaross och nästan ingen rost i de flesta fall. Komforten är ju bättre i en audi än andra bilar i den klassen av samma år.

Nackdel är att den upplevs som väldigt slö 91HK , jag körde min på 0,75 blandad körning, längre landsvägskörningar nere på 0,65 milen då kan man leva med att den är trött. Bagaget är inte stort så den är inte lastvänlig.
Hurvida du kan se cool ut i bilen vet jag inte men pinsam skulle jag väl inte säga att den är. Bra bil som går att hitta för vettiga pengar!!

modellen jag hade och skriver om är mellan -87 -91

Ex http://www2.blocket.se/view/2264544.htm?l=0&c=1&city=0

Kan bara hålla med är inne på min andra audi 80 nu. en 90 års modell som jag gav 15000 för på firma (vag i borlänge) 26000 mil med full servicebok (gammal farbror som ägt). Billig skatt och förs bensin snål med bra komfort dock som sagt något slö men det vägs upp av kvalitet och rostfri plåt. :tummenupp

Edit: Golf 3 är inte att rekomendera såvida du inte hittar ett helt rostfritt ex. (i princip omöjligt) Kolla bakluckan runt ruta både in och utv samt skärmkanter, insteg och gångjärnsinfästning även vid rutlist fram.
Har haft ca 20 golfar av olika slag så....
Beror ju oxå på priset iofs

Last edited:
Jas-95... ok, jag tror på dig. lät bara helt sjukt lågt. men det lär ju dra väldigt mycket mer ifall man låter turbon få jobba lite.

Jag kan VARMT rekommendera Honda.

En beggad Honda Civic får du lätt för 25.000:-

Jag har haft två och är inne på den tredje.

1:a Honda Civic 1,5 GL 1991. Körde 14.000 mil och jag har den fortfarande.
Landsväg 0,6 l/mil MAX. stad 0,72 MAX
allt som gått sönder sedan 1992 då vi köpte den? INGET. alltid Bes ua

2:a Honda Civic 1993 1,5 Lsi. Körde 13.000 mil
Landsväg 0,56 i 100 med packning, MAX 0,68 på vintern med dubbdäck
Allt som gick sönder (bytte bort den i våras) Vattenläckage från pumpen.
Ny pump inkl jobb 3000:-

3:e Honda Civic 1,5 VTEC 2000. kört 1800 mil hittils utan en tillstymmelse med problem
Minsta förbrukning 0,5 l/mil i 100KM/T.
Den är lika stor som en VW Bora.

första o andra bilen får man för 25.000:-
1,5 motorn ligger på runt 95 hästar och bilarna har riktigt rolig väghållning. Finns en lite större motor på 1,6 l med runt 106 hästar, men skillnaden är inte stor.
TIPS: Leta på en rostfri så får du en bil som funkar för överskådlig framtid.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick