behöver en kedja NU !!

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Var ute och köpte ett nytt bakdrev på huset i går. Det blev ett renthal 44 kugg. Väl hemma i garaget så var man som ett litet barn på julafton. Så när drevet var på plats och gamla DID 525-VM kedjan var av, så var det dax att trycka dit nya kedjan. En DID 525-VM det åxå. Men problemet var nu det att denna kedja passade inte alls,trots att detta var en DID 525-VM. så vägrade bakdrevet kännas vid denna kedja. Det visade sig att detta drev ville ha en 530 kedja. :mad:

Så min fråga är nu om det finns någon som läser detta som har en NY 530 kedja liggande och som vill sälja. MÅste ha besked typ....nu. För kedjan ska på under dagen.

S.O.S

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Von Vettet skrev:
Var ute och köpte ett nytt bakdrev på huset i går. Det blev ett renthal 44 kugg. Väl hemma i garaget så var man som ett litet barn på julafton. Så när drevet var på plats och gamla DID 525-VM kedjan var av, så var det dax att trycka dit nya kedjan. En DID 525-VM det åxå. Men problemet var nu det att denna kedja passade inte alls,trots att detta var en DID 525-VM. så vägrade bakdrevet kännas vid denna kedja. Det visade sig att detta drev ville ha en 530 kedja. :mad:

Så min fråga är nu om det finns någon som läser detta som har en NY 530 kedja liggande och som vill sälja. MÅste ha besked typ....nu. För kedjan ska på under dagen.

S.O.S

Kan du inte byta drevet på huset i stället? De bör väl ha även 525-drev..

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Von Vettet skrev:

S.O.S

Hur lång skall den va?.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Von Vettet skrev:

S.O.S

Vi har en del 530 hemma olika längder. även Guld kedja finns hemma.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
kedja

Kungen skrev:
Vi har en del 530 hemma olika längder. även Guld kedja finns hemma.
Längden på kedjan har jag inte i huvudet,det får jag kolla upp.Men igår hade jag fälgen absolut längst fram i svingen och då saknades det 1 till 2 länkar. Guldkedja....låter dyrt och fräckt...vad kostar den då?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Von Vettet skrev:
Längden på kedjan har jag inte i huvudet,det får jag kolla upp.Men igår hade jag fälgen absolut längst fram i svingen och då saknades det 1 till 2 länkar. Guldkedja....låter dyrt och fräckt...vad kostar den då?

du har PM.

slå en signal så kollar vi upp allt till dig.
De vanliga ligger på 7-800 tror jag och guld på 13-1600 är inte alls säkra på priserna.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
nope

Kurvmakaren skrev:
Kan du inte byta drevet på huset i stället? De bör väl ha även 525-drev..
Nä det kan jag inte för mitt nya bakdrev som nu sitter på är ett renthal 44 kugg(42 original) och det kan jag inte byta.Tillika så har jag blivit informerad om att det bara är renthal som står för kvalitet på bakdreven?? :yoparty

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Von Vettet skrev:
Nä det kan jag inte för mitt nya bakdrev som nu sitter på är ett renthal 44 kugg(42 original) och det kan jag inte byta.Tillika så har jag blivit informerad om att det bara är renthal som står för kvalitet på bakdreven?? :yoparty

Går hojen att uiiila med nu? :D

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Von Vettet skrev:

Har du hittat kedja eller?.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
??

TheDude skrev:
Går hojen att uiiila med nu? :D
Har ingen aning eftersom den står i garaget utan kedja :mad:
Men rent praktiskt ska väl t.o.m jag kunna dra upp den stående i 2:ans växel nu med nerdrevat fram(1 kugg) och upp 2 bak :D

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Det finns fler än Renthal som har bra drev. ..
Kanske inte till Honda däremot.

Addemoto säljer bara EK. Ladda ner deras PDF och kolla pris.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
köpt

jtds skrev:
Skulle inte du sälja Bladen??
köpte kedja för en timme sedan på huset...det blev en RK värstingkedja. Men priset..1860kr...pust :(
men va gör man
Nu ska man bara få på skiten.Hinner nog inte ut till s-oil eftersom jag jobbar till 17,och sen ska man hem och meka på skiten....

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Såg att du fick moppefuckobeundrare på Mobilia vid 20 tiden efter din höga stoopie utanför entrén till BK :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin