behöver hjälp... fort!!!

kakka

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
aprilia rs 125-98 och en Yamaha Yz-92
jag måste strypa av min aprilia rs-98!!! jag har fixat avgasporten, throttle stop och kopplat bort pcu... den varvar över 10 000rpm! så d är väl inte en tysk cdi... men jag får bara upp den i 110-120km/h så d känns som att den fortfarande är på 11 kw ändå! på cdi:n finns ingen metallbrygga som man kan klippa! snälla hjälp!!!

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
kakka skrev:
jag måste strypa av min aprilia rs-98!!! jag har fixat avgasporten, throttle stop och kopplat bort pcu... den varvar över 10 000rpm! så d är väl inte en tysk cdi... men jag får bara upp den i 110-120km/h så d känns som att den fortfarande är på 11 kw ändå! på cdi:n finns ingen metallbrygga som man kan klippa! snälla hjälp!!!

Känns det som den drar något överhuvudtaget vid något vartal?

Det finns pluggar i avgassystemet och det kan finnas strypningar i cdi, som inte går att fixa själv.

Fungrar avgasporten, kolla så vajern verkligen rör på sig.

Det kan även finnas någon hemma gjord strypning i insuget.

Kolla även luftburken och rengör filtren, sota även ur avgassystemet.

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Vad jag vet så är det många tyska hojjar som är strypta genom en blackbox som även har varit uppe en hel del här tidigare i forumet. isf ska du koppla om kablarna förbi blackboxen och då blir den ostrypt. fanns nån bra bild på hur man skulle göra det i något ämne om en nsr om jag inte minns helt fel.

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
AlpinA skrev:
Vad jag vet så är det många tyska hojjar som är strypta genom en blackbox som även har varit uppe en hel del här tidigare i forumet. isf ska du koppla om kablarna förbi blackboxen och då blir den ostrypt. fanns nån bra bild på hur man skulle göra det i något ämne om en nsr om jag inte minns helt fel.

Det var en Aprilia rs..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=11312

Men som jag skrev där så sitter det inga sådana på -98 om inte de är "special" monterad dit.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
tror det va 1990 som lagen med 11kw infördes. Dock togs dom flesta 89or också in med strypt effekt. Detta pga att andra länder (t.ex. tyskland) var före oss med det. Så man kan säga att allt innan 89 importerades med orginaleffekt.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Åfan. Då har min aldrig vart strypt den heller eftersom den är från -87. Stackarn ska få smaka på att bli strypt ändå :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln