Behöver hjälp (Ktm 525)

Ghozt

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2013
Ort
Finspång
Hoj
Ktm 690/ Ktm 525
Hej gott folk. Köpte mig en Ktm 525-07 i vintras för att bygga om till motard, men har nu fått problem. När den blir varm så blir kröken röd och om man gasar till den så håller den kvar varvet ett tag innan den går ner på tomgång.

Saker som jag har gjort:
Provat gjort rent förgasrare byt lågfarts munstycke och satt dit annan blandskruv samt provat annan förgasare.
Provat annat tändsystem dock inte cdi men ska göra det på måndag.
Kollat så timingen är rätt.

Har även kollat ventilspel och när jag gjorde det så var jag tvungen o släppa skruvarna för att få i bladmåttet vilket får mig att misstänka ventiller och ventilsätena. Vilka symtom får man om det skulle vara slitet.

Tack på förhand
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
symtomer för läckande ventiler o ventilsäten är svårstartad och sämre komp.
polaren har en rmz450 som jag plockade bort toppen på vände den och hällde T-röd i förbränningsrummet och då läckte ena insugsventilen, kanske det är avgasventilen som läcker för dig och det gör att kröken blir varm?

testa plocka bort toppen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Låter som tjuvluft. Det är inte så att du har monterat vacuum relase plate på trotteln fel? Ett klassikerfel på klantar som skruvar Keihin FCR. Tändsystemet är oskyldigt med 99% säkerhet, man får helt andra typer av problem med det.
 

Ghozt

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2013
Ort
Finspång
Hoj
Ktm 690/ Ktm 525
Nej relese platen sitter som den ska. Har även provat o spraya startgas runt förgasarn utan att den går upp i varv. Nån annan som har någon ide?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nej relese platen sitter som den ska. Har även provat o spraya startgas runt förgasarn utan att den går upp i varv. Nån annan som har någon ide?

Att den inte varvar ner indikerar ju att antingen faller inte trotteln ner som den skall eller så drar det tjuvluft. Byt insugsgummi och se över gaswire, fungerar returwire som den skall?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Hade samma symtom på en keihin FCR en gång men då var det skruven som låser troteln på axeln som hade gängat ur sig och gick emot taket i förgasarhuset. De skulle iof inte ge din röd krök.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top