behöver hjälp me fälgstripes

BLACKPEARL

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
2007 SUZUKI GSX-R600
hej hej! igår köpte ja fälgstripes men satan va svårt o få det snyggt dra me tummen sa dom men lyckades dra runt det men rakt o fint blev det inte... tacksam för hjälp el. tips! betalar gärna nån som kan det där bra

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Hoj
R1 99
Japp rätt svårt o få d snyggt, satte på mina fälgstripes själv för ngn månad sedan o mitt enda tips e väl o lägga en liten bit, kolla om d blev bra annars lyfta upp stripen igen o lägga om ta typ 10 cm i taget. Behövs lite tålamod men ge inte upp för lätt, bara o testa ikväll igen! :tummenupp

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Måla

Tja

Jag gjorde det på min moppe för många år sedan.
Satte fast ett snöre i navet med en tushpenna i andra ändan, sen drog jag pennan runt fälgen. Då fick jag rakt och jämnt sträck som jag kunde följa med tejpen. :tummenupp

BLACKPEARL

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
2007 SUZUKI GSX-R600
Japp rätt svårt o få d snyggt, satte på mina fälgstripes själv för ngn månad sedan o mitt enda tips e väl o lägga en liten bit, kolla om d blev bra annars lyfta upp stripen igen o lägga om ta typ 10 cm i taget. Behövs lite tålamod men ge inte upp för lätt, bara o testa ikväll igen! :tummenupp

första försöket va kaos andra mkt bättre tackvare tipset ja fick att använda tummen tror behöver nån med mig som kan se om d snett eller om d sitter där d ska.... har 4 längder kvar så d sista försöket hehe! tack för svaret...

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
En del satser du köper finns det ett verktyg typ som foten på en symaskin som hjälper applicerandet!

Hjälper inte dig men kanske andra!

BLACKPEARL

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
2007 SUZUKI GSX-R600
är det ingen som bor i närheten av botkyrka som kan detta o vill hjälpa till o få betalt! vill ha det snyggt o bra gjort

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Hoj
R1 99
Tja

Jag gjorde det på min moppe för många år sedan.
Satte fast ett snöre i navet med en tushpenna i andra ändan, sen drog jag pennan runt fälgen. Då fick jag rakt och jämnt sträck som jag kunde följa med tejpen. :tummenupp

Hadde testat på detta! Riktigt smart faktiskt :tummenupp Synd man inte själv kom på d när man satt o pilla själv.....:näsblod

Vilken färg blir d då, förresten?:)

BLACKPEARL

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
2007 SUZUKI GSX-R600
rött faktiskt! vill ha en svart djävul me lite röda detaljer... alla lysen i smoke med! klar inom en månad sen lägger ja upp bilder

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Har aldrig gjort det (men skall göra det snart)
Men när man skall sätta på tex toningsfilm så underlättar det otroligt att ta en sprayflaska med vatten och några droppar diskmedel i. Sen skrapar man bort vattnet under med en gummiskrapa. kanske kan vara nåt? :va

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
är det ingen som bor i närheten av botkyrka som kan detta o vill hjälpa till o få betalt! vill ha det snyggt o bra gjort

LÄTT! Rulla ner den till Eriksbergs industriområde så....Öhh skickar jag ngn som fixar din hoj....billigt. :rolleyes:

I Norra B är det ont om rimstripare är jag rädd. :)

Dr Dake

Medlem
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
GSX-R 750 och R1
De likadant me stora dekaler eller stripes.
På me vatten och lite diskmedel.När det ser bra ut klämmer
man försiktigt ut vattnet med skrapa eller dasspapper.
Funkar kanon.
/ T...

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Sitter dom på ett ark när du köpte dom?

I så fall klipp ut dom med skydspapen kvar, på så sätt kan man dra bort
skydspappen bit för bit när du lägger dit dom

Palla även upp hojen så du kan snurra på hjulet

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
jag kom på hur jag skulle göra på sista sidan på sista fälgen..
men det ser bra ut ändå , det är om man tittar nära man ser några veck..

kör på bara! :tummenupp

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
själv använda ja hårfön när ja satte på mina och de blev helt perfekt.. körde helt utan hjälpmedel, bara tummen å fönen... den mjuka upp så de ble helt följsamt.. ett tips om ingen annan sagt de.. de funka kalas bra iaf... puss kram:yoparty :yoparty

Henke_86

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Suzuki Hayabusa 07
Har försökt få på fälgstripes på min hoj men tappade tålamodet. Ingen som vet var man kan köpa fälgstripes-kitt som man får med ett litet verktyg. Ska va en liten plastbit man drar efter fälgkanten och matar tejpen igenom så man får det bra.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras