Behöver hjälp med att hitta en väg (youtubeklipp)

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
tjenis, för ett gäng månader sen satt jag å flummade runt på tuben och hamnde tillslut över ett klipp med en R6:a som körde en gudomligt härlig väg med en kamera på tanken, jag lyckades fumla bort filmen och när jag hittade länken igen hade filmen tagits bort. Som av en ren slump hittade jag videon igen på google video men nu hade någon lite fjortisunge tagit bort infon om vart vägen fanns och bytt ljudspår:mad:

Är det någon här som känner igen vägen i klippet?
Jag kommer ihåg att den fanns någonstans mitt i Tyskland nära något naturparksområde och är en grymt populär mc-väg ( av självklara skäl ).[YOUTUBE-ID]rf5OJfiGmDI&hl=sv[/YOUTUBE-ID]

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Är även reggad på r6club.de och gick in och tittade där. Det är en väg mellan Kyffhäuser och Bad Frankenhausen som ligger på gränsen mella Thüringenen och Sachsen-Anhalt.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Fantastisk väg, var tvungen att titta på filmklippet en gång till! Har ni föresten sett vägräckena man ser i filmklippet? De är en aningen annorlunda mot de vi har i Sverige!

Min avsikt är inte att kritisera Vägverket för jag vet att de har tagit åt sig av kritiken från bla SMC, men vilken skillnad! Här har man uppenbart tänkt till. De där vägräckena är väl närmast att betrakta som MC-vänliga vägräcken!

En annan sak; de har bara räcken på den sida där de ev skulle kunna göra nytta! Inte som här: till höger, till vänseter i mitten (och över, och under höll jag på att lägga till :D).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024