Vikingarockaren
Sommar!!
Är det någon som har en bild lr en skiss på vart alla sladdar och kablar ska sitta på förgasaren?
Vikingarockaren skrev:Är det någon som har en bild lr en skiss på vart alla sladdar och kablar ska sitta på förgasaren?
Vikingarockaren skrev:Jag var stressad sp jag menar fel jag menade egentligen slangarna.
Vikingarockaren skrev:Jag menar alla slangar avfallsslangar, vatten, olja och skit (dock så har jag nu lokaliserat dom flesta.
Jag har tagit bort förgasaren och rengjort den ordentligt (med lite hjälp) för att hojen gick inte utan choke i och det gick inte att köra den. Det ska vara löst nu.
Vikingarockaren skrev:Jag har tagit isär förgasaren för att rengöra den om ni undrar.
Nu har jag skruvat på allting rätt utom trotteln.
Vi rullstartade ner den för en backe och när jag släppte (var dum nog att köra på 1:an) så rusade motorn upp till 8-9 k varv där var det nära att jag vurpade innan jag kunde slå av skiten. Så hur ska jag sätta i trotteln rätt?
Vikingarockaren skrev:Jag har lirkat och lirkat men det blir faan samma resultat. Det är inte samma känsla i gashandtaget längre heller, det går för lätt.
Kan det vara så att nålen inte gått hela vägen ner?
Nån som kan fixa nån bra beskrivning (bild) på hur man ska göra det?
Fluxir skrev:om jag inte minns helt tokit så går det inte å sätta trotteln fel, du måste dock vara noga med att få nålen rätt.
Vikingarockaren skrev:Fixade det nu. FIck sitta och lirka ett bra tag men til slut så gick den jävla trottelnålen helt ner i hålet
NU till nästa problem den fyrtaktar
Är det bara att sitta och mixtra med luftskruven tills det blir rätt lr?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|