låter som att den går för fett... sen att den vandrar i varv är inte normalt.. ska inte vara så.. tjuvluft brukar vara största anledningen till det.. eller om det drar kallt i luftintaget..Vikingarockaren skrev:Det började förra året när den började äta tändstift. Dom blev sotiga och jävliga men det var i slutet av säsongen så jag ställde in den i garaget ändå och beslöt mig för att vänta till våren.
Nu till våren så pratade jag med en mekgubbe som jag känner och han sa att det kan vara förgasaren. Jag satte förgasaren i lacknaftabad ett tag och sedan så rengjorde han och jag den (den var rejält skitig och många kanalet och skit var fulla med skräp).
Så nu har vi kommit till då jag satte ihop fuggen igen och monterade den i hojjen.
Det den gör nu är att den fyrtaktar och åker fram och tillbaka på varven när man är uppe i en 6-7k.
Att du inte fick i trotteln rätt först beror på att den går att montera vad jag vet 180grader fel med det resultatet du nyss fick.. den går alltså inte ner.. utan du kan precis stänga locket..