Behöver hjälp med förgasartips till en gixxer 400R ( FLATSLIDE )

gixxer micke

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
gixxer
söker efter tipps på vad för förgasarbrygga som passar en gsx400R -87a , vill byta ut den std vacum bryggan mot flatslide med accpump , sökt med ljus och lykta efter vad man ska använda och vad som finns att köpa men inte hittat nått :( så testar här om någon sitter på kunskap om vad som kan användas för en uppgradering av denna lilla roliga maskin . och om någon skulle råka ha nått tillsalu som jag behöver så är det bara att hojta till

moddlaren

Guest
Varför skall du byta?? Priset för en rs eller keihin brygga pluss bestickning o bänk ingen Hamar lätt på.samma summa som hojen är värd..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Mikuni RS34 är för stora för 400'an. Möjligen VM29 eller VM26. Hojen är inte värd nya förgasare, inte ens på skoj. Möjligen om du snikportar toppen, byter avgas och vill plocka ut de fyra extrahästarna du möjligen kan få.

gixxer micke

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
gixxer
nu tänkte jag mej mer en begagnad brygga från typ 400r -92-93 eller nått , bara så jag får bort vacum fuggarna . ,gillar gasresponsen i flatslide med accpump , dessa fuggar är lite speciella i infästningen i toppen så typ rs brygga passar ej . har kört aktivt med denna hojen i några år nu och gillar den bara mer och mer , små lätta varvvilliga motorer har sin charm helt klart ..... så tänker uppdatera om jag bara får tag på rätt grejer :lol

gixxer micke

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
gixxer
sedan har jag inga problem med att få till bestyckningen själv , använder bredbandslamda med gott resultat , och sitter redan ett W@H supersport helsysten på den och gula högefekts tändspolar , tändförställare också så den går rätt bra nu , men saknar riktiga förgasare

Last edited:

gixxer micke

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
gixxer
Mikuni RS34 är för stora för 400'an. Möjligen VM29 eller VM26. Hojen är inte värd nya förgasare, inte ens på skoj. Möjligen om du snikportar toppen, byter avgas och vill plocka ut de fyra extrahästarna du möjligen kan få.

har redan plockat de 4 hk + mer kan jag garantera :hej och skoj har jag på den !!!!

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Helt rätt inställning!
Ibland handlar det mer om KUNSKAP än FÖRNUFT, och att gilla att göra saker lite MOTVALS. :tummenupp

gixxer micke

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2016
Hoj
gixxer
Helt rätt inställning!
Ibland handlar det mer om KUNSKAP än FÖRNUFT, och att gilla att göra saker lite MOTVALS. :tummenupp

ja jag är en sådan som vårdar och förfinar de hojar jag har köpt och äger , detta är en av de gixxrar jag äger och använder dagligen i min åkning på krokiga fina vägar ,många fnyser till den lilla cylinder volymen och vad det är värt att kosta på den lilla röd/vita häxpipan !!! ? :lol hjälp uppskattas mycket om jag kan få mer tipps på vart /vilken modell av förgasare som jag ska söka efter , jag vet att det finns förgasar pack till denna hojen , men det har slagit stopp vad jag ska leta efter och vart ??? Med vänlig hälsning micke

Last edited:

moddlaren

Guest
Satans T5��
Kolla i asien googla o du finner.. Att det finns hästar att hitta i dessa små motorer är sant letar efter en honda vfr400 sving till mun yamaha tt600 o hittade en firma i Japan som hade precis allt man kan önska sig till dessa små bålgetingar. Minns tyvärr inte något mer än att ca 90 hp ur en vfr400 var möjligt o då går dom fort.

Kolla på Youtube om vfr400 så hittar di nog firman då dom hade lagt ut lite banåkar filmer i sitt namn.

Mvh

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det finns ju Keihin FCR33 som är vad Keihin rekommenderar till 400 4-cyl. Men de säljs ju beggade för typ 6000kr/brygga fast pengar i pensiondepån blir ju ingen glad av.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC