Nu har jag börjat rota i vad felet var! Jag började med att byta alla tändkablar. Tog några tändkablar som kommer från en corvette och klippte av dem till rätt längd. Blev lite när jag började leta efter tråden i mitten på kabeln. Den var av kolfiber istället för metall! skumt. Satte dem i den följden som står i manualen. Tills slut fick jag reda på att cylindrarna går räknat från vänster 1-2-3-4 och tänder 1-3-2-4 men det gjorde tydligen inget om man nu råkade sätta fel tändkabel på 1 eller 4 och 2 eller 3. Startade fanskapet och till min förvåning så gick den jämnare på tomgång. Förgasarna som sitter på nu är avsedda för en cb900 men jag har tagit munstycke mm från original förgasaren så den förmodligen skulle kunna gå med någolunda bra blandning. Tog en tur ut på motorvägen kollade runt så att polisen inte fanns någonstans och gasade på. NU jäklar gick det att varva upp till 9000 varv utan problem. Men den svara fortfarande lite dåligt när man kör fullgas utan att växla ner. Jag ska försöka få ihop original förgasarna om det går om det kanske löser det där lilla extra. Verkar som om två cylindrar går lite fett även om jag har justerat in förgasarna lika utan att använda synk klocka tyvärr, så jag får hoppas att det löser sig när jag byter till original förgasarna. Tackar alla som har försökt att hjälpa mig med diverse tips mm. Fick tyvärr inte så mkt tips av de inne på classichonda.se som jag trodde att jag skulle få men det gick iallafall. Snart är den så pass redo så man kan hänga med på småturerna med SH.
Last edited: