Behöver hjälp med hoj köp!

Jimmy08

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Letar än...
Ska köpa min första hoj och har läst några gånger på forumet om sin första hoj, många rekommenderar en cbr 600, men tycker den ser väldigt liten ut på bilder? Är det stor skillnad mellan en cbr 600 och en cbr 900? Själv är jag 180 cm och väger ca 78 kg!
Väldigt tacksam för svar...
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Den största skillnaden är nog att 900:an är bredare. Annars så skiljer det inte så mycket på dem. Beror förståss lite på årsmodell då de nyare hojarna är mer lika i storlek än de älder.

Prova (om du kan) eller provsitt och se vilken du tycker känns bäst. Själv började jag med en ZX6R -98 som jag tyckte var kalasbra.
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Jag är 189 cm (85kg) och min första hoj var en cbr600f-97. En hoj som rekommenderas varmt som förstahoj. Helt ok med effekt bra kvalitet och jäkligt stryktålig. Den är absolut inte liten! Sen kan man alltid byta upp sej och få wow-effekten på nytt när man tycker att den börjar bli lite seg.

Lycka till!
/B)
 

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Grums
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Jag kör en CBR 600-93 som första hoj som jag är väldigt nöjd med är nu inne på andra säsongen. Effekten finns och det är en stabil och bra hoj. :tummenupp
 

Undisputed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
zx6r Ninja
tja jag har precis köpt en kawa ZX6R årsmodell 00 som första hoj, den räcker gott och väl enligt dem flesta som rekomenderat den...
ps: om de e nån kunnig på priser och så en polare vart också sugen på en
ZX6R års. 00 den har rullat 2880 mil stora servicen med ventilerna m.m e gjord en annan slip-on och larm m.m e den värd ca 44 000:-
mvh.
Elias
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag började med en FZR600 ....Men bytte redan efter 5 månader till en Blade.

Köp det du vill ha redan från början. MEN inse att du inte är odödlig utan "kör in dig" med hojen så ska det nog gå bra.:tummenupp

Ps. ska väl tillägga att min FZR var från -91 och inte kan mätas med nyare 600-kubikare.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top