Behöver hjälp med Kapning och Svetsning / Stockholm

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Hej mc vänner!

Behöver er hjälp. Har en originalutformad XS400 och skulle bygga om den till Scrambler liknande monster. Vart / Vem kan hjälpa mig att kapa rumpan och förbereda den för installattion utav ett säte som jag kommer att beställa från kina. Kanske kommer det även att behöva svetsas på rör?
Så här vill jag att bakdelen ska se ut efter en ombyggnad. Jag är bosatt i Stockholm så någonstans inom max 1-1,5 timmars resa från Stockholm.

Tack för tips och förslag.

XS.Rumpa.1.jpg

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Aero- svets (Välingby) är bra på hojar och svetsning. Han kan komma ut till dig också.
Svetsade min ram en gång och den håller än:)

Last edited:

Chonkan

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2016
Hoj
Sr400 -81 CB750 -81 Bold'or
Hej! Jag har en svetsfirma på sidan av min fasta anställning som elektriker. Har drivit den i ca fem år, svetsar mest möbler och inredningsprylar men har gjort lite småjobb på folks hojjar och bilar genom åren. Min lilla verkstad ligger på Värmdö utanför Stockholm, ca 40 minuter med bil.
Mvh Charlie, elsmedjan

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Hej! Jag har en svetsfirma på sidan av min fasta anställning som elektriker. Har drivit den i ca fem år, svetsar mest möbler och inredningsprylar men har gjort lite småjobb på folks hojjar och bilar genom åren. Min lilla verkstad ligger på Värmdö utanför Stockholm, ca 40 minuter med bil.
Mvh Charlie, elsmedjan

Tack Charlie. Jag ska fundera på saken, kan du skriva ett pm på vad du tar för 1 timmes arbete. Värmdö är inte så nära mig dessvärre.

- - - Updated - - -

Wellco i Gröndal. 0705651016/1006 så får du hjälp.

Takc :tungan

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
I all välmening tror jag att du underskattar hur mycket tid och arbete som kommer krävas för att svetsa ihop en passande bakram till din hoj. Bara att måtta upp rör och provmontera kan nog ta en hel dag, innan du hittar rätt stuk. Sen ska rörändar radieslipas, fästen tillverkas etc. Garanterat mer jobb än en timme, även om du kommer med färdig ritning. Dessutom skulle jag rekommendera att du köper sätet först så du har något att måtta med.

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
I all välmening tror jag att du underskattar hur mycket tid och arbete som kommer krävas för att svetsa ihop en passande bakram till din hoj. Bara att måtta upp rör och provmontera kan nog ta en hel dag, innan du hittar rätt stuk. Sen ska rörändar radieslipas, fästen tillverkas etc. Garanterat mer jobb än en timme, även om du kommer med färdig ritning. Dessutom skulle jag rekommendera att du köper sätet först så du har något att måtta med.

Jag förstår att det tar mycket mer än en timme, därför frågade jag om timlön och inte priset för hela arbetet :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati