behöver hjälp med lackering

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
hejsan hojpolare ! håller på att helrenovera min cross/enduro och tänkte då blästra och pulverlacka sving och ram svart. någon här som är lackare och vill göra ett jobb på sidan om eller vet av någon ? sundsvallslacken känns inte som alternativ då jag senast nu i veckan fick se en ram nylackad hos dom som var missad på flera ställen och så :-(

självklart är ramen helt ren och kan maskeras upp också. behöver endast blästras och blåsas på

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Roligt Johan att du valde Sundsvallslacken och lämnade prylarna till dem :tummenupp Jag är helt övertygad om att du blir nöjd. Om du sett något där som inte varit bra så är det nog något de kommer att fixa till. De har lackat massor av prylar till mig (fälgar, bilar, hojar, kåpor mm) och det har alltid blivit jättebra. Sundsvallslacken och Linda på flickan.com rockar :yoparty

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Leffes lack i Härnösand har riktigt bra priser, tycker själv att Sundsvalls lacken är riktigt dyra, sen är det av egen erfarenhet inga höjdarjobb, hade bilen inne på försäkringsärende och det var dom som lackade. Bilen fick lackas om 3 gånger innan jag var nöjd.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
sundsvalls lacken tycker jag är hyfsad.

jag har lämnat in några saker där för pulverlackering och slut resultatet vart faktist j_vligt bra.

men lacka är dom sämbre på. men orsaken är att dom använde väl vatten baserade färger eller????

jag tycker personligen att autolack är det bästa valet om man ska lacka om någon ting. men det är jag de :tummenupp jag bor ju bara 200 meter i från dom så det går lätt och smidigt och ta sig ditt det kanske är därför :rolleyes:

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
nu är lackningen klar, tyvärr hade dom inte lyckats med svingen där lacken rest sig men dom hade testat att göra om med samma resultat så dom kunde inte göra nåt mer. ser skapligt ut men frågan är om man inte får åka med blästrad yta. sen så hade dom skitit i att maskera ramnummer och lite lagerytor som dom lovat göra. frågan är om man ska vara nöjd ? nja

mvh// johan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...