behöver hjälp med val av 125:a sm.

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Nu har det blivit dags för 125:a , det står mellan ktm 125a sm 2 takt eller en fyrtaktare där alternativen är ch racing eller derbi senda sm . hur ofta behövs en ktm servas etc ? vet ju att 4 taktare håller längre än 2 taktare men är även slöa ju. sen vilken ska man välja av ch racing å derbi ? derbi har en honda motor å ch en yamaha ? vilken är bäst ? , mvh

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Du har inte kollat in Yamaha XT125X/R? Jag tycker den e värd en närmre titt på om du inte redan gjort det. Förövrigt samma motor som i CH-racing och samma pris :)

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
men är inne på nån av dem 3 modellerna , vill veta mer om dem , som där står i tråden .. mvh

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Köp min WSM till vinter/våren. Kör bara med den nu tills snön/is kommer sen är den till salu. Den är i nyskick.

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
padde , kan vara intressant ... men vet du vad skillnaden är mellan hondas motorn och yamaha motorn ? om där è nån hks skillnad , nån skillnad i top lr acc ? du verkar vara väldigt bra på 4 takt. mvh

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ryder_ skrev:
padde , kan vara intressant ... men vet du vad skillnaden är mellan hondas motorn och yamaha motorn ? om där è nån hks skillnad , nån skillnad i top lr acc ? du verkar vara väldigt bra på 4 takt. mvh

jag veeeet innntteee!

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
okeeeej , :banana , nån annan som vet ? , lr vet nån sida där man kan kolla ? , padde kan va intressant .. vad ska du sälja den för ? mvh

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Ryder_ skrev:
okeeeej , :banana , nån annan som vet ? , lr vet nån sida där man kan kolla ? , padde kan va intressant .. vad ska du sälja den för ? mvh
Om det är hondas motor som de har i xr125 så har den 11hk och ch racing har ju 13...

Sen tycker ja Ch:n är lite snyggare..köp ch:n så blir alla glada och nöjda...=)

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
har ju själv aldrig suttit på en fyrtaktare så vet inte hur det är att köra dem genmfört med 2 takt , har ju inte körkort än så får inte lov att testa ju :( tyvärr.. mvh

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Ryder_ skrev:
har ju själv aldrig suttit på en fyrtaktare så vet inte hur det är att köra dem genmfört med 2 takt , har ju inte körkort än så får inte lov att testa ju :( tyvärr.. mvh

Fyrtaktarna har mysigt ljud, går jämnare, planare effektkurva och håller många gånger längre än en tvåtaktare. På tvåtaktaren har du massvis med effekt, men tyvärr ett ljud som de flesta misstar för en moppe, massa rök, många ras, den kräver olja osv.
XR125 är den tråkigaste hojen jag nånsin kört, riktigt otrevligt tråkig. WSMen låter lite mer intressant.

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Speedsoda skrev:
Fyrtaktarna har mysigt ljud, går jämnare, planare effektkurva och håller många gånger längre än en tvåtaktare. På tvåtaktaren har du massvis med effekt, men tyvärr ett ljud som de flesta misstar för en moppe, massa rök, många ras, den kräver olja osv.
XR125 är den tråkigaste hojen jag nånsin kört, riktigt otrevligt tråkig. WSMen låter lite mer intressant.

Så du tycker jag ska satsa på WSMen, har du kört den ? är den piggare eller ? mvh

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Speedsoda skrev:

Massa rök och dåligt ljud kan jag nog inte hålla med om.

Min ryker definitivt inte och ljudet är faktiskt jävligt bra om man ser till helheten. Vissa varv osv kan det låta lite klent men annars låter den gött.

Blir enorm skillnad när man bytat luftfilter.

Insugsljudet gör att hojen låter mörkare.

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Ryder_ skrev:
Så du tycker jag ska satsa på WSMen, har du kört den ? är den piggare eller ? mvh

Tjaaa... Den har ju fler hästar på pappret :fakta . Vet dock egentligen ingenting om den. Det får padde stå för, finns en "Fråga-padde-om-WSM" tråd här nånstans..

stoooffe skrev:
Massa rök och dåligt ljud kan jag nog inte hålla med om.

Min ryker definitivt inte och ljudet är faktiskt jävligt bra om man ser till helheten. Vissa varv osv kan det låta lite klent men annars låter den gött.

Blir enorm skillnad när man bytat luftfilter.

Insugsljudet gör att hojen låter mörkare.

Nej okejrå, ryker så mycket gör dom ju iofs inte. Ljud är väl en personlig fråga, jag tror iaf att det otränade örat får ganska svårt att skilja på en moppe och en 125cc tvåtakt. Vilket kan bli ganska förnedrande :3freak .
Ska testa med ett annat luftfilter nån gång!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Speedsoda skrev:
Tjaaa... Den har ju fler hästar på pappret :fakta . Vet dock egentligen ingenting om den. Det får padde stå för, finns en "Fråga-padde-om-WSM" tråd här nånstans..

Nej okejrå, ryker så mycket gör dom ju iofs inte. Ljud är väl en personlig fråga, jag tror iaf att det otränade örat får ganska svårt att skilja på en moppe och en 125cc tvåtakt. Vilket kan bli ganska förnedrande :3freak .
Ska testa med ett annat luftfilter nån gång!

Okej på vissa varv så kan de flesta nog inte höra skillnaden men när man drar på så är det en jävla skillnad.

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
THE_HOJ_NOOB skrev:
Får jag fråga varför XT125an inte är intressant?
Mvh

Jämför XT125an och WSMen. WSMen påminner starkt om en super-rejser husaberg, medan Xt125an ser ut som... Jahh... En fyrtaktar125. :tomten

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Padde skrev:
Köp min WSM till vinter/våren. Kör bara med den nu tills snön/is kommer sen är den till salu. Den är i nyskick.

padde va ska du ha för den ? och hur långt tror du den har gått när du ska sälja den ? mkt intresserad. mvh

Last edited:

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Speedsoda skrev:
Jämför XT125an och WSMen. WSMen påminner starkt om en super-rejser husaberg, medan Xt125an ser ut som... Jahh... En fyrtaktar125. :tomten
Jag tycker XTn är snygg medans WSM bara är en wannabe Husa/husqvarna :arsele .Men det är bara min personliga åsikt och ni andra får ju självklart tycka som ni vill :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!