behöver hjälp med val av 125:a sm.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Svanen skrev:
Hur tjock?

Jag vet inte vad du menar men här är dimensionerna!

Bak: 150/60 17"
Fram: 110/70 17"

Mer vet jag inte..

Nu ska jag ut och tvätta henne innan det blir för kallt!
Kommer kanske en bild ikväll :hihi

Jag menade fälg dimensionerna :p men jag hittade dom på egenhand, och du har 4,25" bak och 3,5" fram om du vill veta :tomten

Jag vill nämligen sätta på 150 bak jag med men min fälg är "bara" 3,5" så det blir nog inte så.. Synd som fan att mx'en kostar 50' ny :död annars hade valet av 125a varit lätt!

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Cyren skrev:
Jag menade fälg dimensionerna :p men jag hittade dom på egenhand, och du har 4,25" bak och 3,5" fram om du vill veta :tomten

Jag vill nämligen sätta på 150 bak jag med men min fälg är "bara" 3,5" så det blir nog inte så.. Synd som fan att mx'en kostar 50' ny :död annars hade valet av 125a varit lätt!

Ja lätt 2 taktare , men har man inte råd så blir det 4taktare , finns inte så mkt nackdelar me dem ändån , mer än att dem går som en "trimmad moppe" och är luftkylda , men dem låter skönare än 2takt och håller mkt bättre.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Ryder_ skrev:
Ja lätt 2 taktare , men har man inte råd så blir det 4taktare , finns inte så mkt nackdelar me dem ändån , mer än att dem går som en "trimmad moppe" och är luftkylda , men dem låter skönare än 2takt och håller mkt bättre.

Min är inte luftkyld :tuttar Monterade förövring i ett twinair filter i min idag :fyllisar

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
DJM skrev:
tror du att du ska sälja guld eller? fortfarande beggad ju.

Morre fick 30k för sin begagnad, varför skulle inte jag kunna få det?

3 pers som är intresserade för 30k innan jag ens satt ut annons på msn.

:hihi :hihi :hihi

Ljunghusen skrev:
Vad kostade den ny? :va

34 elr 35000:-.

Jag kan säga att som hojen står nu skulle jag hällre köpt hojen för 30000:- än en ny för 35000:-. Den är i nyskick, inte en repa. Allt fungerar kanon. Garanti på över 1.5 år kvar. Oljeslangen omdragen så det inte läcker vid bakhjuls/stopiies åkning. Handtagsskydd från acerbic (runt 1000:). Crosstänka + miniskylt på köpet. Hojen kanske gått 250 mil.

Lätt mer värt det än en ny för 35000:- om man frågar mig.

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Padde skrev:

Jag kan säga att som hojen står nu skulle jag hällre köpt hojen för 30000:- än en ny för 35000:-. Den är i nyskick, inte en repa. Allt fungerar kanon. Garanti på över 1.5 år kvar. Oljeslangen omdragen så det inte läcker vid bakhjuls/stopiies åkning. Handtagsskydd från acerbic (runt 1000:). Crosstänka + miniskylt på köpet. Hojen kanske gått 250 mil.

Det får den som kollar på den avgöra jue :) om dem tkr den är fin osv :p , mvh

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Padde skrev:

fyrtaktare ska inte ha olja ? :S lr har ja fel ?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Ryder_ skrev:
fyrtaktare ska inte ha olja ? :S lr har ja fel ?
Jo dom ska ha olja, men inte blandat med bensinen! oljan smörjer växellådan och vevhuset, rätta mig om jag har fel :rolleyes:

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Skramlaha XT125x -05
Padde skrev:

34 kostar den ny och man kan lätt pruta ner det nån tusing om man inte är stum :yoparty

Jag personligen hade inte köpt den hojen för mer än 28kkr om den hade varit i fint skick. Tycker det är roligare att köpa en ny hoj som man vet allt om från början.

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
THE_HOJ_NOOB skrev:
34 kostar den ny och man kan lätt pruta ner det nån tusing om man inte är stum :yoparty

Jag personligen hade inte köpt den hojen för mer än 28kkr om den hade varit i fint skick. Tycker det är roligare att köpa en ny hoj som man vet allt om från början.

aa, so man själv får köra in , styla etc , :D mvh. :banana

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...