behöver hjälp med val av 125:a

mc-125

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
kawasaki ninja, 600 zx6
tjena mors :D
Ja de såhär att jag snart skall köpa en 125 kubikare men vet inte vilken 125:A som krånglar minst, går hårdast, mest hästkrafter och sånt;)
De fakta om motorcyklarna jag vill ha, så om ni vet någon hemsida om bara 125:eek:r så skicka länk :)

Ja vill altså ha fakta om olika 125:eek:r så jag kan jämföra vilken som jag vill ha och vilken som skulle vara rolig osv.

Jag har tänkt på en dt 125 typ 2002 årsmodell, men också på kawasaki kmx,kdx 125, så om ni vet info om dem, så sej till , hjälp en nybörjare :)

mc-125

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
kawasaki ninja, 600 zx6
nä de bara vad jag skulle VILJA ha ;) jag lagade fel när jag registrerade mig , sorry om det krånglar till det.

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
är väl typ MZ125 4 taktare
eller honda cbr eller honda varadero vad jag tror iallafall... finns massa olika märken du kan söka på på www.bikez.com dock så vet jag ej om all information stämmer men där står det iallafall hästkrafter och sånt... hade gitt
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
är väl typ MZ125 4 taktare
eller honda cbr eller honda varadero vad jag tror iallafall... finns massa olika märken du kan söka på på www.bikez.com dock så vet jag ej om all information stämmer men där står det iallafall hästkrafter och sånt... hade gitt
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Den infon stämmer ju inte alltid, men ibland :)

DT skulle jag satsa på iaf, men de är ju jag :p

mc-125

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
kawasaki ninja, 600 zx6
Den infon stämmer ju inte alltid, men ibland

DT skulle jag satsa på iaf, men de är ju jag

jepp, jag gillar dt på nåt vis jag också :p e de bra 125or överlag? bra drag?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

Bara så du vet så kan man få något av en MF-stämpel här om man skriver att man har en hoj fast man inte har det ;)

Sen är DT ingen effektmaskin, men är du van med moppar så räcker den med största sannolikhet till gott och väl

plus är att du knappt behöver skruva på den (beror ju iofs på tidigare ägare men...)

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag skulle köpt en cagiva mito om jag vore du. De är snyggast och går grymt bra. Finns ett par på blocket för runt 10-12000. )1-92 modellen är snyggast, tycker jag. De har väl 32 hästar original.
Tänk på att de är väldigt svåra att få tag i reservdelar till bara.

Annars är den halvnyare modellen av TZR125 riktigt snygg: http://www.blocket.se/vi/16473383.htm?ca=18_s
Och denna rg:n har också snyggt stuk: http://www.blocket.se/vi/15647343.htm?ca=18_s

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Jag var å kollade på den där RGn en gång.. var längesen:D har varit inne väldigt länge faktiskt.. Men den var ganska risig irl.. + den gick inte bra..:)

stoffee

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Dominator
skall du ha hoj så köp någon 2-takt ifall du vill ha ricktigt roligt men om du vill bara köra av dom första åren och sedan få tag i en litte fräckare 25kw så köp yamaha ybr av 05-06 års model MYCKET HOJ FÖR PENGARNA! men tyvär topfarten ligger bara på 95km/h och 5 växel är riktigt klen 12 hästar är inte mycket och skryta med men den går framåt och är soppa snål

det fins en del bigangnat på blocket som inte gåt mer äe 400 mil

gå in på alltommc.se ock klicka dig vidare tillm motorcykelguiden där hitar du mycket fackta på ett ställe

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7

Det finns en anledning till att 95% av alla trafikskolor har sådana..dem går inte att misshandla till döds!

Fråga mcom:D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Dt är ju bra skit, likaså Crm! Bra maskiner som är billig och nästan aldrig krånglar.
Mm CRM är inge dåligt de heller. Beror på priset dock. Räcker budgeten till en äldre hoj så är CRM inget dåligt val, men DT byggdes ju till och med 06 så är man på jakt efter nyare hoj utesluts ju tyvärr CRMen. Sen eftersom DTn var i stort sett likadan 88-03 så är de ganska lätt att få tag på delar till den. CRM har väl inga större bekymmer om man bortser från sidokåpor.

Men som du säger är båda bra maskiner som håller länge (trots vad 4taktsextremisterna vill påstå :tungan )

Det finns en anledning till att 95% av alla trafikskolor har sådana..dem går inte att misshandla till döds!

Fråga mcom:D

Precis

TheMFFreak

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha DT50r -07
Skulle satsa på en 2 taktare som Cagiva Mito eller en aprilia rs om du vill ha ngt med riktigt drag i, annars om du vill köra soppa snålt så ska du satsa på en sketen 4 taktare som drar typ 0,3milen kanske en varadero eller ybr

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Skulle satsa på en 2 taktare som Cagiva Mito eller en aprilia rs om du vill ha ngt med riktigt drag i, annars om du vill köra soppa snålt så ska du satsa på en sketen 4 taktare som drar typ 0,3milen kanske en varadero eller ybr
varför en sketen?
Finns de inga fräsha 4taktare?:va

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke