Jag kan rekommendera Yamaha DT125, mer effekt än 4t och ändå väldigt lite service
Eller om du vill köpa min gasgas
Det finns säkert många sådana här trådar, och det är nog samma svar i båda.
4-taktarna är (oftast) säkra val. Dom är i princip underhållsfria, men dom går lite sämre.
2-taktarna är dom pigga valen. Men där får du även underhålla dom en del.
Jag själv kommer välja en 4-taktare då jag varken har tid, lust, någon form av erfarenhet eller någonstans att vara med att pilla med min mc då jag bor i en lägenhet. Sen tycker jag själv att CBR:en (4-takt) är en väldigt trevlig hoj att köra/åka då den inte vibrerar mycket.
Sen kan jag ju också säga att jag inte testat så många andra 125r precis. Men CBRen känns som ett rätt bra val för mig. Sen får man väl ta att 2-takts ägarna drar en rätt lätt vad det gäller acceleration.
Du älskar DT
Dessutom är den relativt kraschtålig.
Ett vettigt alternativ helt enkelt.
БОБАН;4198873 skrev:Sen drar den inte bara i acceleration utan den drar den överallt, toppfart, bromsar, chassi.
sen när har bromsar å chassi med 2/4-takt att göra?
Om du vill ha en att åka korta distanser och sportigt och snabbt så vill du nog ha en CBR eller YZF...
Om du vill ha en att åka korta distanser och sportigt och snabbt så vill du nog ha en CBR eller YZF...
Men om du gillar att åka långa turer borde du kolla in Honda Varadero... åkte 300+ mil på MC semester i Norge förra året och jag kunde iallafall göra 50 mil om dagen utan problem..
Genom dess ganska rejäla torrvikt 150kilo för en 125 .. alltså ungefär 50 kilo mer än de flesta 125 får du även mer balans med hård vind.. Och du får även väldigt bra ljud om du köper ett alternativt avgasrör till den.. Folk har svårt att gissa om det är en 650 eller 125 när de ser den
men när du börjar dra slutsatser om vilken hoj man vill ha om man skall köra korta sträckor osv så är du ute på jäääävligt tunn is.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |