Snowman89
Guest
Måste köpa mig en ny hjälm då jag bara har kört cross/offroadare tidigare så jag har bara crosshjälmar. Så vad ska man köpa för hjälm som är skapligt tyst och klarar vind bättre än en crosshjälm? Runt 2000kr ska den helst kosta.
Okej, men hur bra/dålig är en kbc för ca 2k då? Jag kommer knappast slå nya hastighetsrekord men ska väl iaf klara 160-180 utan allt för mycket ljud.KBC-hjälmarna kostar inte mycket mer och tycker jag är väldigt snygga och sitter bra. Nu kostade ju min iofs min KBC 4 lakan men dem för två är också riktigt fina och sitter riktigt skönt. Men att jämför dem med Arai och shoei är ju att ta i. Och för det priset du vill ha en hjälm för så anser jag att KBC är ett väldigt bra alternativ.
Okej, men hur bra/dålig är en kbc för ca 2k då? Jag kommer knappast slå nya hastighetsrekord men ska väl iaf klara 160-180 utan allt för mycket ljud.
Vad är det som skiljer de dyra hjälmarna ifrån de billiga förutom materialet de tillverkas i?
Jag tycker dem är helt okej. Skulle egentligen köpa en sådan men eftersom det visiret jag ville ah inte fanns hemma till den så köpte jag den dyrare
Att det viner kommer du inte ifrån, iaf inte i en sådan "billig" hjälm. men mycket är det absolut inte, jag är super nöjd och min polare som har en sådan för 2 är också super nöjd. Tycker du iaf skall åka till en handlare och prova en.
Hittade 2st hjälmar, nån som har något att säga om de?
HJC FG-15 och Hjälm HJC IS-16
nackdelen är den att jag bor i linköpingTouringbutikens "eget märke"... eller iaf egen importerade Marushin är bra hjälmar till vettigt pris. Kolla på www.touring.se
Dessutom finns (fanns iaf förra året) möjligheten att få provköra med hjälm innan köpet. Och sååå långt från Avesta ligger ju inte touringbutiken.. Helt klart värt ett besök!!
nackdelen är den att jag bor i linköpinghar glömt ändra bara
Okej, men vad är det som skiljer en 2000kr hjälm mot en 4000kr hjälm?Kika på ebay.de , ebay.co.uk, fcmoto.de osv.
Går att hitta mkt bra hjälmar billigt. Och frakten är oftast inte högre än om du beställt från sverige...
Dock är det väl så att om du vill ha tyst åkning så är det öronproppar som gäller, min erfarenhet säger att det alltid kommer finnas ett vindsus i hjälmen oavsett prisklass, framförallt om du vill köra i 160-180km/h... sen är väl alla hjälmar med visir tystare än en öppen mx-hjälm...
Okej, men vad är det som skiljer en 2000kr hjälm mot en 4000kr hjälm?
Blir den mycket tystare eller vad är skillnaden?
Ska faktiskt hem till avesta nu i helgen så tror nog att jag åker förbi vid touringbutiken då. Så deras hjälmar är alltså bra?
Okej låter ju bra, får se om jag hinner hem på lördag bara innan de stänger:/Jag känner flera som kör i marushin-hjälmarna, och hittills har de varit nöjda. I passformen är de liknande shoeihjälmarna, dock är storlekarna lite olika. Men som sagt, bra hjälmar är det iaf. Speciellt i förhållande till att de har ett lågt pris. (vilket till stor del kommer av att de är egenimporterade och på det viset slipper ett antal mellanhänder som också vill tjäna lite pengar)
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |