Behöver jag synka förgasarna?

linkan_8011

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2015
Hoj
1979 Kawasaki Z500 B1, 1978 Honda CB500 K3, 1979 BMW R100rs
Hej,

Har precis tagit isär förgasarna för att rengöra och bestycka. Märkte sen att trottlarna i mina ögon ser märkliga. De två av fyra längst åt höger stänger inte helt (är märkbart mer öppna). Är det normalt eller behöver jag synka förgasarna. Finns det någon grundinställning man kan utgå ifrån?

Se bild nedan.

Stort tack!
Erik

Bifogat

• IMG_5079.JPG
    IMG_5079.JPG
    277.6 KB · Visningar: 127

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Min uppfattning är att grundinställningen är att de står exakt lika "metriskt", sedan synkroniserar man till perfektion med vakuumklockor.
På en 4:a brukar det finnas justerskruv mellan höger/vänster par - den kanske står fel.

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Du skriver att du har bestyckat, då måste du synka om.
Det är ju inte samma fuggar som innan ombestyckningen

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
det går alldeles utmärkt att synka med ögat .självklart synkar du dessa så att de lyfter lika,'använd tomgångs skruven för att öppna o stänga ljusspringan ,justra med ställskruvarna mellan fuggarna till all blir lika,för finaste resultat an vänd synkklockor, men du kommer tillräckligt nära perfeckt med mekanisk synkning att köra
(en av de värsta synknigarna jag sett förövrigt den på bilden , var den körbar?)

linkan_8011

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2015
Hoj
1979 Kawasaki Z500 B1, 1978 Honda CB500 K3, 1979 BMW R100rs
det går alldeles utmärkt att synka med ögat .självklart synkar du dessa så att de lyfter lika,'använd tomgångs skruven för att öppna o stänga ljusspringan ,justra med ställskruvarna mellan fuggarna till all blir lika,för finaste resultat an vänd synkklockor, men du kommer tillräckligt nära perfeckt med mekanisk synkning att köra
(en av de värsta synknigarna jag sett förövrigt den på bilden , var den körbar?)

Det var inte fullt så allvarligt som på bilden men ville visa tendensen. Den går men risigt :3freak

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom