Behöver lite hjälp med db-mördare

marvelsferb7

Bannad
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
ninja
Jag köpte en vtr1000 med Leo Vince slip-ons. Ägaren hade tagit ut db-mördarna och hade inte dem. Hon är vägen för hög. Jag vet inte var jag ska få dem, jag kunde verkligen inte hitta mycket information ... Jag såg massor av universella, men jag har ingen aning om hur jag skulle installera dem eller hur bra de skulle vara i jämförelse med de ursprungliga. All hjälp skulle uppskattas.

Under sökningen såg jag också att det finns koniska tips för mina burkar. Skulle det vara möjligt att lägga tips från en annan ljuddämpare? Kommer de med sina egna db-mördare?

Jag har ärligt talat ingen aning om var jag ska gå och hur man ska gå vidare. Det är svårt att hitta pålitlig information om denna cykel. Plus med alla frågor jag har skulle jag älska det om någon med tillräckligt med tålamod var nere för att lära mig och hjälpa. Jag är en bilmekaniker, så manuell erfarenhet finns där. Jag behöver bara ordentlig vägledning för att inte knulla.

Snälla berätta inte för mig att få ett nytt avgassystem. Jag vill inte bryta banken över en cykel som jag betalade 1,5k $ för ...

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag köpte en vtr1000 med Leo Vince slip-ons. Ägaren hade tagit ut db-mördarna och hade inte dem. Hon är vägen för hög. Jag vet inte var jag ska få dem, jag kunde verkligen inte hitta mycket information ... Jag såg massor av universella, men jag har ingen aning om hur jag skulle installera dem eller hur bra de skulle vara i jämförelse med de ursprungliga. All hjälp skulle uppskattas.

Under sökningen såg jag också att det finns koniska tips för mina burkar. Skulle det vara möjligt att lägga tips från en annan ljuddämpare? Kommer de med sina egna db-mördare?

Jag har ärligt talat ingen aning om var jag ska gå och hur man ska gå vidare. Det är svårt att hitta pålitlig information om denna cykel. Plus med alla frågor jag har skulle jag älska det om någon med tillräckligt med tålamod var nere för att lära mig och hjälpa. Jag är en bilmekaniker, så manuell erfarenhet finns där. Jag behöver bara ordentlig vägledning för att inte knulla.

Snälla berätta inte för mig att få ett nytt avgassystem. Jag vill inte bryta banken över en cykel som jag betalade 1,5k $ för ...
Kan du försöka bena ut vad det är för system? Jag hittade insatser till mitt leovince på eBay, fick slipa lite på svetsar för att få in dem men det funkar

Skickat från min H8324 via Tapatalk

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lixom den här latte-generationen, det är ju inte svårt att åka till Bosse Bilmeck och fråga om de har en rörstump de kan fnula till som insats. T.ex. Skoogs Mekaniska i Gävle tar åt sig jobb som utförs när det ställs om maskiner och nån snubbe annars bara sitter på arslet. Billigt är det också. Det kan iofs ta någon dag innan det är fixat.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Signaturmaterial!

Hon är vägen för hög.

Botgenererat inlägg, med en text som är snodd och maskinöversatt från någon annans post på något annat forum.

Varför?

För att etablera en profil som har en postcount och kan ligga vilande för att sedan börja skicka spam i PM om billiga körkort och blå tabletter? Börja agera inför nästa val och skriva skit kring Miljöpartiet?

Behöver man ens dra igång en destabiliseringoperation för just det...?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
De försöker vara smarta med dessa bottar :D eller så sitter det en riktigt pantad människa och handknackar det där :gnissla

Oavsett, permanent bannad. Men inlägget är ju rätt roligt :hihi

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Och jag läste inte så noga

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
De försöker vara smarta med dessa bottar :D eller så sitter det en riktigt pantad människa och handknackar det där :gnissla

Oavsett, permanent bannad. Men inlägget är ju rätt roligt :hihi

Du tog bort min signatur typ 2008, tror fortfarande jag inte kan göra någon ny snyft

Nyheter
Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!