Behöver lite hjälp!!!!!!

he-man

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Malmö
Hoj
SUZUKI GSX-R 1000
Hej alla hoj ägare.... Vädret är super o solen skiner så jag förmodar att alla börjar så småt att ta ut sina motorcycklar och putsa dom nu. hehee...
Men jag själv står inför ett stort dillema... Därför ber jag er om hjälp....
Det är så här att jag ska köpa en ny hoj nu för ca 130000 (sport) och då har jag tänkt mig mellan, HONDA CBR 1000 RR Firebladee 2005, SUZUKI GSX-R 1000 mod 2005. YAMAHA R1model 2005 och SUZUKI HAYABUSA 1300 model 2004... Men som sagt jag vet ej vilken jag vill ha.. det ända som bekymmrar mig är försäkringen. för jag vill veta typ hur mycket de kommer kosta mig för att ha den. Jag vill jo inte betala 20000 hel försäkring för ett år.. Jag fick reda på att honda kommer kosta mig typ 12000 helförsäkring men dom andra vet jag inte. Plus att jag inte känner så mycket till modelerna i och med att jag inte har kört alla. däeför behöver jag lite hjläp av er vad NI TYCKER... försäkringen kommer gå på min farbror som bor i alvesta (småstad) och han är 50 år gammal. TACK SÅ JÄTTE MYCKET I FÖRHAND... SER fram emot positiva svar......;)
 
Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
he-man skrev:
Hej alla hoj ägare.... Vädret är super o solen skiner så jag förmodar att alla börjar så småt att ta ut sina motorcycklar och putsa dom nu. hehee...
Men jag själv står inför ett stort dillema... Därför ber jag er om hjälp....
Det är så här att jag ska köpa en ny hoj nu för ca 130000 (sport) och då har jag tänkt mig mellan, HONDA CBR 1000 RR Firebladee 2005, SUZUKI GSX-R 1000 mod 2005. YAMAHA R1model 2005 och SUZUKI HAYABUSA 1300 model 2004... Men som sagt jag vet ej vilken jag vill ha.. det ända som bekymmrar mig är försäkringen. för jag vill veta typ hur mycket de kommer kosta mig för att ha den. Jag vill jo inte betala 20000 hel försäkring för ett år.. Jag fick reda på att honda kommer kosta mig typ 12000 helförsäkring men dom andra vet jag inte. Plus att jag inte känner så mycket till modelerna i och med att jag inte har kört alla. däeför behöver jag lite hjläp av er vad NI TYCKER... försäkringen kommer gå på min farbror som bor i alvesta (småstad) och han är 50 år gammal. TACK SÅ JÄTTE MYCKET I FÖRHAND... SER fram emot positiva svar......;)

Tänk på att många försäkringsbolag ser ganska så hårt på skenförsäkring.

Kör du tex. av vägen så finns det risk för att du inte får ut en krona på försäkringen.

Om det alltså inte är den riktiga ägaren som kör av vägen så gäller endast trafikförsäkring = du får inte någon ersättning för hojen
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Jag hade också funderingar på att ställa försäkringen på ngn bekant då det är så jävla dyrt men det är bara att ta det som en man och betala...smakar det så kostar det. Har du inte råd så köp en tidigare årsmodell!!!

Lycka till
 

he-man

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Malmö
Hoj
SUZUKI GSX-R 1000
Edobbe skrev:
Jag hade också funderingar på att ställa försäkringen på ngn bekant då det är så jävla dyrt men det är bara att ta det som en man och betala...smakar det så kostar det. Har du inte råd så köp en tidigare årsmodell!!!

Lycka till


Japps...det är oxå sant..Tack för alla svaren mer lr mindre men jag snackade med en kompis oxå precis o tänkte ta den cbr för den "låter" bäst pris och försäkrings mäsigt..och funderar på att ta den på mig själv som du sa "smakar det så kostar det"....PLUS en till sak vet nån vad maxlasten på cbr 1000 rr ÄR????

Tack......
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
SuperMicke skrev:


Lånar lite --->> :corn av dej medans ja lutar mej tillbax i stolen o väntar på att alla moraltanter ska hitta denna tråd , Kan ju sluta hur som helst :D :fakta :cool:
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top