Hej,
Jag har nu efter 3 års Dominator-åkande insett att det är dags att byta hoj.
En grannes polare parkerade då en Aprilia ETV1000 Capo Nord utanför dörren och jag föll pladask! Vilket ha-begär!
Jag har sedan en tid letat efter en hoj som lastar min (lätt överviktiga) lekamen, tjejen plus packning för lite längre turer, och enl de uppgifter jag hittat ska den lasta 250+kg! SAMT att den enligt uppgift tillhandahåller en bra sittställning för mina 190+cm gör inte hojen sämre!
En nackdel med denna hoj är att modellen är ovanlig i svedala (eller så är folk så nöjda att de inte säljer ). så det är inte omöjligt att det blir en import.
Så nu vill jag veta:
VAD ska man tänka på vid köp av denna pärla?
Några kända barnsjukdomar på de tidiga modellerna?
Generalfel?
Är ABS standard på alla årsmodeller? -Eller är det tillval?
Finns de med dual-break? (isf rekommenderas det?)
Nå't annat värt att veta?
Vilka försäkringsbolag är billigast?
Tips på länkar där man kan läsa mer om hojen genom åren mottages också tacksamt!
Tackar på förhand!
Jag har nu efter 3 års Dominator-åkande insett att det är dags att byta hoj.
En grannes polare parkerade då en Aprilia ETV1000 Capo Nord utanför dörren och jag föll pladask! Vilket ha-begär!
Jag har sedan en tid letat efter en hoj som lastar min (lätt överviktiga) lekamen, tjejen plus packning för lite längre turer, och enl de uppgifter jag hittat ska den lasta 250+kg! SAMT att den enligt uppgift tillhandahåller en bra sittställning för mina 190+cm gör inte hojen sämre!
En nackdel med denna hoj är att modellen är ovanlig i svedala (eller så är folk så nöjda att de inte säljer ). så det är inte omöjligt att det blir en import.
Så nu vill jag veta:
VAD ska man tänka på vid köp av denna pärla?
Några kända barnsjukdomar på de tidiga modellerna?
Generalfel?
Är ABS standard på alla årsmodeller? -Eller är det tillval?
Finns de med dual-break? (isf rekommenderas det?)
Nå't annat värt att veta?
Vilka försäkringsbolag är billigast?
Tips på länkar där man kan läsa mer om hojen genom åren mottages också tacksamt!
Tackar på förhand!