Behöver lite tips och råd till en resa/roadtrip nedåt europa

Snowman89

Guest
Får tacka för alla tips och råd!
Det verkar som att fler har dåliga erfarenheter av Frankrike, så jag skippar nog gärna det.

Det lutar också åt att ta egen bil ner då jag tycker själva resan kan en stor del av det roliga.
Då tar jag nog Mercedesen, då den ändå är ganska rolig att köra och man åker bekvämt i den.
Men om man då siktar in sig på att bila ner till Schweiz/Österrike/Italien eller därikring, bör man sikta på att ta det under v36-37 då istället för v30-33?
När jag har googlat runt lite så verkar det som att hela Europa i princip är ute på vägarna i slutet av Juli/början av Augusti, så det kanske man vill undvika..
Alternativt ta det v32-33 för att få det så sent som möjligt?

Om man riktar in sig på ovanstående länder, vad finns det mer för intressanta punkter/städer/vägar som man absolut inte bör missa?
Har funderat på att besöka KTM's fabrik i Mattighofen, men den skulle man kunna flyga ner och kika på vid ett annat tillfälle, då de endast har rundturer på fredagar.
Annars har har jag varit på BMW's hojfabrik i Berlin och det var ruskigt intressant, så fler liknande platser att besöka vore kul att få tips på.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring