Kon1
Ny medlem
Tjena allesammans!
Det är nu höst och dags för mig att byta båge. Men har lite funderingar och frågor ang beggade bågar och mil.
Det är många bågar jag hittar och är intresserade av, dock har flera av dom gått några tusen mil.
Det är speciellt sporthojar som tex Yamaha R1 (årsmodell 2003 & 2004), GSX-R 1000 (årsmodell 2004 & 2005) eller Honda CBR1000 (2004) som är i fokus.
Min fråga till er är:
Om dom tex gått 4000-6000 mil, vilket är "mycket" för att vara en båge, är det då direkt förknippat med stora chanser för dyra reparationer? Det är ju ändå extremt högvarvande maskiner, och finns det någon såkallad smärtgräns för vad dom egentligen tål eller räcker för?
Sen självklart är det skillnad mellan mil och mil, hur man har kört och tagit hand om dom alltså.
Alla svar som kan göra mig klokare är välkomna!!
Det är nu höst och dags för mig att byta båge. Men har lite funderingar och frågor ang beggade bågar och mil.
Det är många bågar jag hittar och är intresserade av, dock har flera av dom gått några tusen mil.
Det är speciellt sporthojar som tex Yamaha R1 (årsmodell 2003 & 2004), GSX-R 1000 (årsmodell 2004 & 2005) eller Honda CBR1000 (2004) som är i fokus.
Min fråga till er är:
Om dom tex gått 4000-6000 mil, vilket är "mycket" för att vara en båge, är det då direkt förknippat med stora chanser för dyra reparationer? Det är ju ändå extremt högvarvande maskiner, och finns det någon såkallad smärtgräns för vad dom egentligen tål eller räcker för?
Sen självklart är det skillnad mellan mil och mil, hur man har kört och tagit hand om dom alltså.
Alla svar som kan göra mig klokare är välkomna!!