Tack för alla inputs!
De som följt med i tråden vet att jag ändrat mig gällande byxor, de inhandlas till våren
Skinn är det som gäller på hela stället då jag förstår att detta är mer slitstarkt vanligtvis. Och ja, jag har testat jackan tillsammans med ett ryggskydd och det satt perfekt
Så, ryggskydd och byxor är på väg. Har insett att safety goes first och att jag bör minimera skadorna om jag går omkull. Men jag kommer ändå att hålla fartgränser och köra på vögar med högst 70km/h så det blir inte hiskeliga farter som ni andra har erfarit.
sen tror jag inte ens en Kawasaki z300 är den roligaste hojen att gasa med. En bra ingångshoj tror jag
Många som tänker fel där, men är ju vid låga farter skydden är som bäst.
Säg en lowsider i 50km/h helt utan skydd annat än hjälm, troligtvis en hel del skrapsår och blod, tänk dig att du cyklar så snabbt du bara kan och ramlar, det gör ont. 50km/h är något snabbare än så
50km/h i godkända mc kläder. Du reser dig och borstar av dammet på kläderna, och går sen och kollar hojen.
70km/h utan skydd, jadu.. som 50km/h fast dubbelt så ont. Slipar troligen så benen blottas här och var, iaf om du glider på asfalt.
Med allvädersställ: skulle säga att de börjar nå sin gräns här, iaf om du glider på en och samma punkt. Naturligtvis beror det mycket på hur man hamnar. Men här riskerar du att få skrapsår på ställen som punktbelastas och sliter igenom mc-kläderna.
Med skinnställ: Du reser dig och borstar av dammet, går sen och kollar hojen.
Crash i 250km/h
utan skydd: du e körd
allvädersställ: du e körd
skinnställ: du e körd (om du inte har en saaatans tur)
edit: higsider e lite värre för då kommer benbrott och stukningar in i bilden, även om man skulle slå emot något när man gått omkull. Här är det skydden i kläderna som spelar in och troligtvis stoppar ett skinställ ej ett benbrott. Ryggskydd är dock givet