Behöver råd om värdering på min smc 690-13

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Jag provade att sälja min hoj i höstas och fick varierade bud, det högsta landade på 65 000kr. Just då tyckte jag det var för lite, men det kanske det inte var. Fick väldigt många sms med skambud, tröttsamt med folk som inte vågar ringa och bjuda...

Men jag undrar vad ni värderar min hoj till om man ska sälja den nu. Då menar jag priset att sätta ut den på och sen vad man ska ta. Bästa är väl att vänta till våren, men vore skönt att bli av med den.

Lite info om den.

1 ägare.
410 mil, servad vid 100 mil. Akrapovic slip-on, filter, luftburk samt mappad.
Hasplåt i aluminium. Alla original delar finns som avgassystemet mm. Nytt bakdäck – 35-40mil max. Det är nyskick på den, enda som finns är nån liten repa på bakskärmen.

Vad tror ni?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sälj den original och delarna löst. Det ger bäst återbäring alla gånger.

Vad kostar en ny? Räkna av 25% på nypriset efter 1år, 50% efter 3år. Liten fingervisning.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Med den utrustningen och skick samt det dåliga utbudet av dessa så skulle jag sätta ut den för 72´ och släppa för 68. Det är i överkant nu på hösten dock men försöka duger. Har du tur kollar rätt köpare blocket just då.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Vad kostar en ny? Räkna av 25% på nypriset efter 1år, 50% efter 3år. Liten fingervisning.

80 000 för sprillans ny hos handlare enligt Blocket.

Jag skulle nog också säga att 65 är ett helt okej bud just nu ändå. Extrautrustning ger ingen nämnvärd ökning av andrahandsvärdet så tidigt. Efter några år ger extra prylar mer värde på de flesta hojar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

När jag sålde R11!!111:an så testade jag att montera av all utrustning samt behålla den på, satte ut två annonser.
Den såldes med utrustning.

50%-grejen tycker jag funkar bättre på bilar. Eller går en R1 2011 för 80 lakan? Jag tror snarare hundra faktiskt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
När jag sålde R11!!111:an så testade jag att montera av all utrustning samt behålla den på, satte ut två annonser.
Den såldes med utrustning.

50%-grejen tycker jag funkar bättre på bilar. Eller går en R1 2011 för 80 lakan? Jag tror snarare hundra faktiskt.

Tja.. jag skulle chansa på att det går bra att få lös en ärr1 för 80-85 för en 2011 av en privatperson sett till vad som erbjuds såhär års.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Tack för alla tips, får se om jag lägger ut den eller väntar till våren. Hade vart skönt att haft den såld nu, men man vill ju inte tappa allt för mycket pengar heller.

Ang att montera av grejer, så hasplåten får man la inte många kronor för. Akrat är la det som kanske går sälja, men då måste jag mappa om mm och vene om jag orkar köra den till verkstaden för det.

I höstas fick jag 65 i bud på en privat annons, men då hade jag ingen annan hoj och var osäker på om det va värt att sälja den då. Nu hade jag nog haft lättare att ta det budet. Fått runt 60k i bud av handlare vid inbyte, och då ska la tjäna 7-10 000kr på det. Så 65 kanske inte är så dumt pris?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Skulle jag handlat på hösten hade jag tänkt på följande.
1. När hojen ska ut och användas har den blivit ett år äldre om man tänker på årsmodeller.
2. Hojen ska förvaras hela vintern.
3. Testkörandet blir inte alls lika roligt som att köra hem något i 20 plus grader.

För min del måste alltså priset vara rätt markant lägre för att vara intressant.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO