Behöver tips och råd ang Enduro

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Var i munkedal? Jag har kört mx senaste 5 dagarna i sträck nu med kxf450 så vill in i skogen och bröta. Tipsa mig :D :brynad


Nice ! :D

Det är en polare till min farsa som har marken där o skit, så det är nog inte så populärt o bara åka dit. men jag kan hojta när ja skaffat hoj, så styr vi upp något ::D
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
haha ja, Jag skall köpa enduro/motard och en pickis till våren är det tänkt. Har ett bra ställe o köra på i munkedal, med en fin slinga i skogen och en teknikbana typ. Hade varit kul om vi kunde styra upp något =)

Om vi säger såhär. Jag har kört ganska många hojar vid det här laget. svårt o hitta något så hysteriskt som en 250 2t. men jag tycker jag kör snabbare på en 4t, 450 4t är väl i tyngsta laget för mig i skogen. men som allt i allo fungerar dom utmärkt.. sen är jag jävligt spinkig och klen(195, 75kg), så det kanske förklarar varför jag upplever 450:n som lite tung o stor för mig.

yes, jag har, eller rättare sagt, min syster har en MR2 nya modellen, sett den här på gården eller? Den är faktiskt jävligt rolig trots sina 140hk. hade varit något att turbokitta. =) sjuk väghållning i kärran :D :tummenupp

Ja, får jag bara tag på en hoj så är jag med på allt :tummenupp

Kubikmässigt (heter det så?) så blir nog en 300cc ganska perfekt, jag har kört en gammal Husqvarna 400cc -84 2-t i skogen och det var ingen dans på rosor direkt :crash
Så en 300cc på den här sidan av århundradet kommer nog bli en upplevelse jag inte upplevt förrut..

Jess, har sett den på gården där.. mittmonterad motor i dem va?
Ja, ta över kärran å turbo kitta av bara h-vete! :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top