Behöver tips på mc-dokumentär eller film

Hell ride!

typisk tarantino/rodriguez film. (alltså helt klockren)

“Hell Ride is a feature film from Larry Bishop being released under the “Quentin Tarantino Presents” banner. The film promises to be a blood and sex-soaked tale of motorcycle revenge and retribution.

Larry Bishop will star as bad-ass biker Pistolero, (named after the original title for Robert Rodriguez’s Desperado) who along with The Gent (Michael Madsen RK: who wouldn’t really have a career if it weren’t for Tarantino) and Comanche (Eric Balfour RK: one of my favorite young actors from Six Feet Under and 24), hit the road to avenge the death of Pistolero’s old lady Cherokee Kisum (Julia Jones), by the 666ers a rival motorcycle gang.

Last edited:
Kan rekommendera Troys story!
Filmen om Troy Bayliss makalösa karriär :)

[YOUTUBE-ID]QMy3AbpkYvw[/YOUTUBE-ID]

Sjukt bra.

Last edited:
Filmerna är långt ifrån några dokumentär, men de innehåller iaf många snygga hojar.

Torque från 2004 är en riktig kalkonrulle med bland annat rapparen Ice Cube i en av huvudrollerna.

BikerBoyz från 2003 är ungefär lika usel som Torque och Laurence Fishburne spelar huvudrollen. Jag har för mig att den marknadsfördes med texten "Better than The Fast and Furious" på bioaffischerna/dvd-fodralen..

Last edited:
"The dumb way round" är underhållning på hög nivå:)
http://www.kccd.no/home_en.html
Två galna Normän på ett par 70 år gamla Nimbusar:yoparty Just nu befinner dom sig i Minneapolis

Bifogat

• klaus.jpg
    klaus.jpg
    86.9 KB · Visningar: 85
  • map_trip.jpg
    map_trip.jpg
    49.2 KB · Visningar: 101
  • tormod.jpg
    tormod.jpg
    59.4 KB · Visningar: 81
Mondo Enduro är ju redan nämnd och sen finns uppföljaren Terra Circa som också är bra. Nu har Austin Vince dessutom släppt en ny rulle som heter Mondo Sahara men den har jag inte sett än.

TransAsia 2006, Svensk MC-dokumentär från -07 om ett gäng som körde på MC från Korea till Sverige

TransAsia 2006..

Tips, Finns på Tpb...

Hej!

Är det någon som vet var man kan få tag på denna dokumentär?
Tpb har den inte längre (så som händer med alla gamla torrents) och googlar man runt så hittar man inte så mycket mer information tyvärr :(

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025