Varför är det olika storlek på olika sidor?
För att man kanske inte har 2st av samma verktyg.
Varför är det olika storlek på olika sidor?
Vore bra att veta om det räcker att lossa ena sidan.
Jag har ju inget eget garage så jag lånar ett och tar med alla verktyg som behövs och så vill ju ha allt klart samma dag.
Jag satte i en bultskalle och drog på två muttrar på den bulten. Nu fick jag inte muttrarna att låsa sig emot varandra så punktade lite sen hade man ju ett fint verktyg för att kunna byta.
Gör så, busenkelt!
Jag håller helt med, men så illa är det.
Kanske är för att man oftast bara har ett av varje hemma och man behöver dra dessa samtidigt.
Tjena.
Jag hade samma problem med min zx6r -99.
Om du har tillgång till svets så köp 3 st M14 muttrar, dom är 22mm och svetsa ihop dom, svetsa gärna igenom alla eller skruva i en bult så det blir starkt, det funkade skitbra för mig
Jag kan ev ha dessa hylsor. Bor dessutom i Skövde. Ska kila ner & kolla i verktygslådan.
INte för att iden inte e bra, men är det inte lika enkelt att åka å köpa en hysla sm att köpa tre M14 muttrar, sålänge det inte e kassan som sinat?
Det vore ju toppen
Tyvärr, jag hade inga av dessa hylsor. Men jag var på Biltema idag & såg att de har sådana.
Kan du länka dit, jag har bara hittat 17mm skarvmutter där som passar den lilla skruven.
Detta är ju sjuk, verkar inte finnas M14 mutter att köpa någonstans i Skövde
jag hittar bara M12 och M16.
Funkar det inte med bara ena sidan? Du har ju låsskruvarna du kan använda. Man kan kanske inte dra åt med samma moment, men...
Eller ett "gammaldags" tändstiftsverktyg, har för mig att någon skrivit att det brukar passa
View attachment 235830
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |