Läste en gång en kommentar på sporthoj som skrevs i ett annat ämne men ungefär så här var den
"Det kommer alltid finnas någon som är snabbare än du såvida du inte heter Casey Stoner"
Jag tror på fullt allvar att Stoner skulle ha en chans på titeln på Ducatin om den går lika fort på rakorna nästa år jämfört med YamaHonda som den gjorde i år. Större chans än Pedrosa på vilken Honda som helst, Dani har haft det som ansetts vara bästa cykeln för det mesta i tio år och likaså fått spö av sina teamkamrater för det mesta, visst vore det fint om han vann VM fast verkar alltid finnas 2-3 stycken som förhindrar det.
Stoner kan enligt de som vet och varit med på tester anpassa sig till cykeln och få ut max ur den, det innebär att även om allt inte funkar perfekt så kommer ändå det mesta kompenseras av Casey.
Den Ducati som han vann VM på och de efterföljande cyklarna under hans tid i Ducati var det endast han som vann med och listan på annan talang som försökt och misslyckats är både lång och imponerande.
Lägg där till en lite mindre avancerad elektronik så skulle jag nog kunna sätta en slant på Casey fast troligen skulle jag förlora den, vinner aldrig i spel.