Bekväma mckläder!

Meivi

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Jag är ute efter att hitta luvtröjor/hoods med skydd/kevlar.
Av den enkla anledning att jag skulle vilja slippa att alltid vara tvungen att dra på mig skinnstället varje gång jag ska ut en liten sväng!

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
En liten fråga. Varför vill man åka omkring i en luvtröja?
Det måste ju vara som att sätta fast ett segel runt halsen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Man kan ju alltid stoppa luvan i hjälmen så slipper man den effekten... Ja, just runt halsen iaf.
Jag har kikat på lite kevlartröjor att ha utanpå min skyddsjacka, då den inte erbjuder något skydd alls mot att glida på asfalten, men jag vill nog helst ha en utan luva. ;) Problemet är mest att jag vill ha en som har kevlarfoder i hela tröjan, och de flesta har bara i ärmarna. De som finns verkar allihop vara täckta med tribals. >.<

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Allvarligt talat, en sån tröja är ju helt värdelös om man vurpar. Den korvar ihop sig runt nacken om du glider mer än 20 cm på asfalt

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Man kan ju alltid stoppa luvan i hjälmen så slipper man den effekten... Ja, just runt halsen iaf.
Jag har kikat på lite kevlartröjor att ha utanpå min skyddsjacka, då den inte erbjuder något skydd alls mot att glida på asfalten, men jag vill nog helst ha en utan luva. ;) Problemet är mest att jag vill ha en som har kevlarfoder i hela tröjan, och de flesta har bara i ärmarna. De som finns verkar allihop vara täckta med tribals. >.<

Utan tribals... http://www.handelsboden.com/draggin-kshirt-p-263-c-132.aspx

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
En gång i tiden köpte jag engångsskyddsoveraller på Biltema för att ha som regnöverdrag när jag körde bana. I slutet av långrakan på Gotland ring, precis före bromspunkten, blåste den väl ihoprullade luvan ut. Det kändes som att få ett slag med ett kvastskaft över halsen, folk i depån såg hur jag krummade konstigt och det tog ett halvt varv innan jag kunde andas igen :(

Så nej, huvor känns faktiskt som en ganska obra idé, åtminstone för dom som kör hoj och inte bara står utanför lokala korvmojjen :fakta

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Om man bara ska ut och slanga lite kan det nog vara soft att inte dra på sig helställ, utan skyddsväst och kevlarhoodie istället. Dock kanske det vara extra noga att tänka på att kläderna är extra säkra just då.

Last edited:

Meivi

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -09

Mest bara när man ska ta sig ner till stan, åka fram o tillbaka till affärn, långsamkörning och inte ska sitta så länge på hojen. Åka ner till stan för att ta en fika så slipper man sitta med stället?
Små enkla tillfällen bara, då kan de la va skönt att ha något annat mer normalt på sig än stället.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!