bekvämast på långfärd???

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
har en liten undran och hoppas att jag kan få objektiva svar.
vilken hoj av hayabusa och gsx-r 1000 är BEKVÄMAST???.

är så sugen på en av dom två. men är ej ute alls efter att rejsa eller vara snabbast mellan rödljusena eller köra skitfort på motorväg, det jag är intresserad av är "touring" att bara ligga och köra på kurviga vägar och se vart man hamnar.
och på grund av detta undrar jag då vilken av hayabusan och gsx-r 1000 är bekvämast på långtur???.

och svar som att det finns bättre hojar för touring eller att jag bara är ute efter att vara ball med mycket effekt betackar jag mig för.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Busan låter som din bästa lekkamrat
EDIT: Den är är riktigt bekväm, personligen sitter jag iof snäppet bättre på en zzr1400

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Busan räknas väl till sporttouring-klassen tror jag så den borde bekvämast....Sällan man ser nån som tourar med en gixxer......Kollar också lite efter en busa men e svårt att hitta en handlare i närheten så man kan prova en....

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Instämmer, Hayabusa är utan tvekan bekvämast om man jämför med en GSX R1000, har själv haft båda hojtyperna.

Därmed inte sagt att GSX R1000 är obekväm, för det är den inte alls om man sitter rätt och är avslappnad. Busan har också sportig körställning (tack och lov...) men är ändå klart skonsammare mot ryggen vid dagslånga etapper och är också trevligare att köra riktigt fort med genom att den är mycket stabilare i höga farter utan att för den sakens skull vara trögsvängd. När det gäller riktigt kurviga vägar är förstås GSX R1000 mer exakt och kan placeras nästan vart och hur som helst på vägen utan att vilja leva ett eget liv.

Kneedrag

Guest
äldre gsxr perfekt för touring nyare not so much

Har en gsxr 1000 01 sitter hyggligt på den om man inte stör sig på skarp knävinkel. Åkt 2 pers Assen-Trollhättan tor. Inga problem alls.

Har även en ny hoj gsxr 1000 08 den trivs jag inte alls med att åka långt på mer bansmiskare än att funka som touring hoj.

Busan har jag provat men ej ägt, enda som inte tilltalar mig är vikten den är tung. Annars bra hoj som funkar till det mesta

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Kör en CBR 600 rr -06 som jag stortrivs med. Gbg Anderstorp + bankörning är inget problem för mig. Jag är 1,78.

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Busa... men, vafor kun dom två modeller ? ....

Testa en Triumph Sprint ST 1050 .... då kan du båda.... knä i backen och långtur til alperne uten problem alls

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
om inte ens GixxerTina hyllar gsxr 1000 framför busan så vet du nog vad resten av SH tycker gällandes touring. Tjöp den i värsta fall så får du väll byta :)

mtk

Lat
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hade en GSXR 1000 K4
Jag är ute efter samma typ av körning som ts verkar vara..
Har en GSXR1000 -04 och den funkar perfekt till det. Trist om man ska ha med sig något, finns ju bara tygväskor att välja på.

Tycker Gixxern är rätt mycket skönare att köra än min förra VFR sitter iaf bättre. Sedan att där är effekt så det räcker och blir över är ju bara ett plus :)

Hur en Busa är att köra vet jag inte alls.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept