bekymmer inför körkortet?

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Värmdö
Hoj
Aprilia RS 125 -04
Trashcan skrev:
2553480 Jag fick inte använda min hoj på lektionerna/uppkörningen av försäkringsskäl. Lika bra, deras xr125 var fan skitgrym på allt, annat än fart och rolig-faktor.:tummenupp

Vilken skola ?

Håller med er, den där liFANen borde gå lika dåligt som den ser ut, men vad vet jag :va
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
AntiAntonAnt skrev:
2553789 Kör inte upp genom körskolan då! Boka bara privat på vägverkat! :)

Eller säg först till dem på körskolan att om du inte får köra upp med din egna hoj kommer du boka provet privat! (Såklart efter att du har tatt de körlektionerna du behöver för att klara det).

Vem vet, kanske de går med på det.

Det jag inte riktigt fattar är varför du ska köra upp med körskolan om du vill köra upp med din egna hoj? Jag menar, det enda skälet att jag körde upp med min körskola var för att jag behövde låna deras hoj.
Varför? Jo för har man inte kört motorcykel förut så kan det vara bra att lära sig vissa knep. Samma anledning till varför jag skall boka körlektioner för bil. Så man lär sig många tips och knep.
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
Lundgren skrev:
2555152 Varför? Jo för har man inte kört motorcykel förut så kan det vara bra att lära sig vissa knep. Samma anledning till varför jag skall boka körlektioner för bil. Så man lär sig många tips och knep.

Ja men det är det jag menar! Ta lektioner men kör upp med din egna hoj om det känns lättare!:)
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Jag själv fick köra upp på en gammal TS (80-tal). Verkar vara deras slitvarg som de haft länge. Sen för det här året skaffade de uppgradering av 125:a, en CBR.
 

Teddy_90

Motardsugen :)
Gick med
1 Jul 2006
Ort
Mitt i Skåne.
Hoj
Cagiva Mito -00.
Skumt att dom resonerar så. När jag skulle köra upp fick jag lov att ta min egen hoj men avböjde, eftersom den aldrig hade tagit sig igenom krypkörningen. :hihi
Istället fick ja ta skolans gamla DT, som funkade fint upp till 90, sen tog det stopp...:gnissla
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ignition skrev:
2553158 Hej!
jag vet att det är ett tag kvar

men jag har fått reda på att körskolan där jag har tänkt att ta körkortet (har hört att det är den bättre skolan i den lilla staden köping) inte tillåter att man kör upp på sin egen motorcykel utan att man ska köra upp på en lifan 125:a
custom

bild:
http://html.str.se/bilder/3312/8701.jpg

någon som vet hur mycket svårare det är att köra en sådan än en offroad?

BTW: kommer dom ens upp i 90 km/h inför bromsprovet?


va e de för jävla körskola. hur dum får man vara å köpa in en custom. om jag vore du skulle jag valt en annan skola, och inte köra upp privat för det är mycke lättare å klara sig om du får med dej den lappen du har hos körskolan.

för mej gick de skit. tyckte de gick allmänt dåligt å jag fick nåt cpryck just den dan att jag inte ville stänga av blinkersen (glömde dom två ggr, en riktigt allvarlig. körde in i en korsning där ja skulle rakt fram mä blinkersen på). men de löste sej och han tyckte de såg bra ut i helhet. den uppfattningen jag har fått är att allt måste vara absolut 100% när du kör upp privat.
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Ignition skrev:
2553158 Hej!
jag vet att det är ett tag kvar

men jag har fått reda på att körskolan där jag har tänkt att ta körkortet (har hört att det är den bättre skolan i den lilla staden köping) inte tillåter att man kör upp på sin egen motorcykel utan att man ska köra upp på en lifan 125:a
custom

bild:
http://html.str.se/bilder/3312/8701.jpg

någon som vet hur mycket svårare det är att köra en sådan än en offroad?

BTW: kommer dom ens upp i 90 km/h inför bromsprovet?





asså, du kan ju aldrig köra manövreringen med en custom iallafall
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top