Zeromannen
Guest
Märkt att jag börjat se sämre i garaget på äldre dar. Mitt garage är relativt litet, 6x3,3m och jag har idag 4st lysrörsarmaturer med 2 x 36W i varje armatur. Varje lysrör ska ge ca. 3300 lumen, så runt 26000 lumen totalt. Köpte idag en led-armatur på Jula på 5000 lumen, mest för att testa och att det var rea. Men jag är kluven till vad som är bäst. Hur ska man resonera?
Ibland när jag grejar med något så använder jag lösa arbetsstrålkastare, men ni vet hur det är, när man ska pilla så skuggar händerna skenet från lampan osv. Är det bästa att komplettera mina lysrör med kanske 4st led-armaturer som placeras mellan befintliga armaturer, eller där vägg möter tak? Eller är det bara att inse att ens bäst-före-datum har passerat ?
Ibland när jag grejar med något så använder jag lösa arbetsstrålkastare, men ni vet hur det är, när man ska pilla så skuggar händerna skenet från lampan osv. Är det bästa att komplettera mina lysrör med kanske 4st led-armaturer som placeras mellan befintliga armaturer, eller där vägg möter tak? Eller är det bara att inse att ens bäst-före-datum har passerat ?