Benhinneinflamation?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Morsning Dr. Sporthoj.

Någon som vet hur det känns att ha benhinneinflamation? Jag misstänker nämligen att jag fått det.
Har börjat tränat på gymmet för 2-3månader sedan och nu dom sista 2 veckorna har jag haft grymt ont i underarmarna, mest i vänster armen. Men det är inte i muskeln utan det sitter i själva benet. Tidigare har det mest bara gjort ont när jag har tagit i men nu värker det mest hela tiden i vänster armen.
Är det benhinneinflamation jag fått eller är jag bara vek?

Hade det funnits någon sjukvård här ute i skogen hade jag stuckit till dom men eftersom det är flera månaders väntetid till att äns få komma in i väntesalen för att där KANSKE få träffa en läkare så frågar jag här i stället...
 

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
snart!
Köp ett par bra handskar med stöd för handlederna (om du inte redan har det).
Jag hade själv problem med underarmarna och handlederna när jag tränade armar, speciellt med rak stång.

Sen om du olyckligtvis skulle ha beninflamation, så får du nog fråga någon visare.

Edit: Du kan ju testa att snacka med personalen på gymmet, är det ett lite större gym så borde dem ha någon form av utbildad tränare. :va
 
Last edited:

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
Prova att ha tummen på samma sida som resten av fingrarna vid hantel och stångövningarna... bara prova!
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Hade själv en liten släng av benhinne-inflammation för nåt år sen. På mig var det dock smalbenen (berodde på kassa skor). Gjorde ont vid måttlig/hård ansträngning. Om man tryckte på benet var det ömt, typ som ett blåmärke. På mig gick det över efter en tids vila och nya träningsskor.

/pac0
 

Snuttan

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Jorå...
Hoj
röd å vit...
Hinkas skrev:
2427008 Morsning Dr. Sporthoj.

Tidigare har det mest bara gjort ont när jag har tagit i men nu värker det mest hela tiden i vänster armen.
Är det benhinneinflamation jag fått eller är jag bara vek?
Precisera stället - ner mot handleden, mitt på underarmen, i armbågen strålandes neråt? Hela underarmen? Kommer smärtan från armbågen och strålar neråt kan det vara tennisarmbåge. Gör skitont om man har otur. Har du nån sjukgymnast i närheten?
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Gå till läkaren be om Voltaren, tar du det försvinner smärtan! Smärtan ska komma om du har mycket belastning i t.ex bicepscurl och om du trycker med fingrarna mellan underarmsbenen.

En rent fysologisk lektion om vad benhinneinflamation är så består våra ben av en liten glatt hinna utanpå.Våra ben dom rör på sig lite i sidled(vibrerar), men rör dom på sig för mycket så spricker denna innan och det blir inflamationer vilket gör förbannat ont!
 

MC Doktorn

Guest
Mitt råd är att det kan vara början på stress frakturer så en rtg är på sin plats.
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Hinkas skrev:
2427008 Morsning Dr. Sporthoj.

Någon som vet hur det känns att ha benhinneinflamation? Jag misstänker nämligen att jag fått det...

Sjukvårdsupplysningen kanske kan hjälpa dig om läkarn inte har tid :tomten
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Rocky skrev:
2430126 Sätt en "Deca" så är problemet ett minne blott.
hhahaha


--

Men har du tränat seriöst innan eller?
För du kan inte bara hoppa in och köra stenhårt, då brister muskelfibrerna, du skadar dig eller drar på dig inflamationer..

Nu när det gör ont, vila i 1v.. käka aspirin, alternativt något riktigt anti inflamatoriskt..

Ta det lugnt på kommande gym pass och drick mycket vatten..

Kroppen har sagt ifrån, du kan inte göra så mycket mer.. Lycka till! :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Mjaaa, jag har väl kört i 2-3 månader nu och det är först för 2 veckor sedan eller nått som jag kännde att det gjorde jäkligt ont.
Det strålar väl inte från något håll igentligen utan gör mest bara allmänt ont halvvägs mellan handleden och armbågen, i det yttre benet, vet inte vad det heter ;)

Mc Doktorn, stressfraktur? Inte kan jag väl ha lastat på så mycket att benet börjar ge vika? Gör det lika ont/ondare på onsdag när jag ska köra armarna igen kanske man får springa upp på hälsocentralen och kolla ändå.

Handskar med handledsstöd har jag funderat på att investera i, kostar ju inte många kronor.

Annars får jag väl lyda ett annat råd jag fick: Gör det ont, gör det inte!
 

MC Doktorn

Guest
Hinkas skrev:
2430927 Mjaaa, jag har väl kört i 2-3 månader nu och det är först för 2 veckor sedan eller nått som jag kännde att det gjorde jäkligt ont.
Det strålar väl inte från något håll igentligen utan gör mest bara allmänt ont halvvägs mellan handleden och armbågen, i det yttre benet, vet inte vad det heter ;)

Mc Doktorn, stressfraktur? Inte kan jag väl ha lastat på så mycket att benet börjar ge vika? Gör det lika ont/ondare på onsdag när jag ska köra armarna igen kanske man får springa upp på hälsocentralen och kolla ändå.

Handskar med handledsstöd har jag funderat på att investera i, kostar ju inte många kronor.

Annars får jag väl lyda ett annat råd jag fick: Gör det ont, gör det inte!

Stress frakturer kommer på friskt ben om man ökar belastningen för mkt/ snabbt orsaken Skelettet adapteras precis som med muskler med större massa med tiden.

Är du öm över benet kanske lite svullet och ömt så rtg, jag hade en kille som precis som dig hade börjar curla biceps lr va de nu heter.
På vanlig slät rtg syntes ingen men med en MRT såg man en fin liten fraktur= vila i 6 v :tummenupp

Googla lite på stress fracture
 

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Järfälla
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
jag har benhinneinflammation i smalbenen. får du flashbacks från när du va liten och hade växvärk fast femtielva ggr värre så har du benhinneinflammation.

man kan skrapa benhinnorna men det kommer tbx lika fort igen.. inflammationen är permanent har jag hört :nurse
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top