Ketchup
Medlem
- Gick med
- 16 Feb 2008
- Ort
- Sundsvall
- Hoj
- Yamaha dt 125 lc -82, honda shadow 600 -96, MCB 49cc -50? Ich
Ligger denna tråd fel får någon gärna flytta.
Nu är det så att jag har en Cagiva Mito EV 1995 125cc som är Ostrypt.
För ca 2 månader sen rasade den, lager i motorn (vevlager uppe & nere på veven, & på sidorna byttes) även vevstake, kolv, packningar & lite sånt byttes.
I början när den va ihop plockad & klar för körning gick den helt normalt men sen efter ett tag (nån vecka(?)) så började tomgången att bli lite knasig, så ja skruvade löst förgasaren & plockade isär den, gjorde rent & även blåste rent i lite hål.
felet hittades, det verkade ha varigt lite lite skit i en del som styr tomgången (litet rör typ) så ja skruvade tillbaka allt & vips så funkade den som den skulle igen, startade direkt & hade en fin tomgång.
TILL PROBLEMET:
Nu för någon vecka sedan när ja skulle starta den så sprutade det ut ca 0,5L bensin ur avgasröret ca 3 meter. men sen startade den.
Och nu om jag lämnar bensinkranen på i någon timma eller så, så är den trög startad, vrider man på gasen fullt & provar på startmotorn några gånger så startar den efter ca 5 försök. När den väl är igång & man håller handen bakom ljuddämparen så blir handen alldeles blöt av bensin..
Och så sent som i går skruvade jag lös förgasaren igen för att undersöka efter något fel, men icke, hittade ingenting & tänkte att något hade väll hakat upp sig lite eller liknande, men så va det inte, för när ja skruvat tillbaka den & låtit den stå med bensinkranen på ON över natten så va det samma visa i dag igen..
Bör även nämna att efter ja skruvat tillbaka den & vridit på bensinkranen i går så rann det fullt med bensin ur en av dräneringsslangarna, så knackade lite på förgasaren & det slutade upp.
Så vad kan jag göra för att laga det här?
Kan inte tänka mig vad det kan vara så därför jag vänder mig hit.
Är det något ni inte förstår eller har synpunkter om så tveka inte att skriva!
/erik
Nu är det så att jag har en Cagiva Mito EV 1995 125cc som är Ostrypt.
För ca 2 månader sen rasade den, lager i motorn (vevlager uppe & nere på veven, & på sidorna byttes) även vevstake, kolv, packningar & lite sånt byttes.
I början när den va ihop plockad & klar för körning gick den helt normalt men sen efter ett tag (nån vecka(?)) så började tomgången att bli lite knasig, så ja skruvade löst förgasaren & plockade isär den, gjorde rent & även blåste rent i lite hål.
felet hittades, det verkade ha varigt lite lite skit i en del som styr tomgången (litet rör typ) så ja skruvade tillbaka allt & vips så funkade den som den skulle igen, startade direkt & hade en fin tomgång.
TILL PROBLEMET:
Nu för någon vecka sedan när ja skulle starta den så sprutade det ut ca 0,5L bensin ur avgasröret ca 3 meter. men sen startade den.
Och nu om jag lämnar bensinkranen på i någon timma eller så, så är den trög startad, vrider man på gasen fullt & provar på startmotorn några gånger så startar den efter ca 5 försök. När den väl är igång & man håller handen bakom ljuddämparen så blir handen alldeles blöt av bensin..
Och så sent som i går skruvade jag lös förgasaren igen för att undersöka efter något fel, men icke, hittade ingenting & tänkte att något hade väll hakat upp sig lite eller liknande, men så va det inte, för när ja skruvat tillbaka den & låtit den stå med bensinkranen på ON över natten så va det samma visa i dag igen..
Bör även nämna att efter ja skruvat tillbaka den & vridit på bensinkranen i går så rann det fullt med bensin ur en av dräneringsslangarna, så knackade lite på förgasaren & det slutade upp.
Så vad kan jag göra för att laga det här?
Kan inte tänka mig vad det kan vara så därför jag vänder mig hit.
Är det något ni inte förstår eller har synpunkter om så tveka inte att skriva!
/erik