Bensin Priserna!!!

bikemike

Bannad
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Ske-å
Hoj
yz 125, å snart en lätt mc om ja nånsin hittar nån
Satan snart har man inte råd att köra hoj längre :huvet ,
alla tycker bensinen är dyr nu 11,06kr/litern,
men ja har hört ett ryckte att bensinen ska upp i 20kr/litern till nyår, fins det nån sanning i detta ryckte?, om det blir så kommer ju alla bensin drivna maskiner att int bli värda något, när ingen har råd att köra längre :mad: :kocko
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bikemike skrev:
Satan snart har man inte råd att köra hoj längre :huvet ,
alla tycker bensinen är dyr nu 11,06kr/litern,
men ja har hört ett ryckte att bensinen ska upp i 20kr/litern till nyår, fins det nån sanning i detta ryckte?, om det blir så kommer ju alla bensin drivna maskiner att int bli värda något, när ingen har råd att köra längre :mad: :kocko


Förra veckan snackades det om priser på 14-15 till senhösten.. men men.. Det spekuleras i allt..


F.ö. har vi väl haft en sissådär en "bensinpris-tråd" i månaden... Ofta då tillsammans med någon protestlista..

Är det någon som på allvar tror att staten skulle sänka skatterna på en av sina största kassakor särskillt när de är beroende av MP:s stöd!?!?

...som nån sade:
"Vi sänker inte en skatt bara för att priset är högt lika lite som vi höjer skatten när priset är lågt!"

Edit1:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76365&highlight=bensin

Edit2:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76115&highlight=bensin
 
Last edited:

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
bikemike skrev:
Satan snart har man inte råd att köra hoj längre :huvet ,
alla tycker bensinen är dyr nu 11,06kr/litern,
men ja har hört ett ryckte att bensinen ska upp i 20kr/litern till nyår, fins det nån sanning i detta ryckte?, om det blir så kommer ju alla bensin drivna maskiner att int bli värda något, när ingen har råd att köra längre :mad: :kocko

Då kan jag tipsa Dig om att åka till andra ställen & tanka. Där jag bor (Enköping) kostar soppan 8:83kr idag :banana :banana :banana
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Maria1980 skrev:
Då kan jag tipsa Dig om att åka till andra ställen & tanka. Där jag bor (Enköping) kostar soppan 8:83kr idag :banana :banana :banana
Hoppas du betalar min resa från Malmö till Enköping så att jag kan tanka billigt!?

*Edit Gratulerar till bra bensinpriser... Vi betalar ca 11.20/litern
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Maria1980 skrev:
Då kan jag tipsa Dig om att åka till andra ställen & tanka. Där jag bor (Enköping) kostar soppan 8:83kr idag :banana :banana :banana
Gott som fan är det, hos mig ligger bensinen också under 9 spänn. Har legat mellan 7 och 9 spänn i 1½ år nu :)
 

bikemike

Bannad
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Ske-å
Hoj
yz 125, å snart en lätt mc om ja nånsin hittar nån
FUBAR skrev:
Gott som fan är det, hos mig ligger bensinen också under 9 spänn. Har legat mellan 7 och 9 spänn i 1½ år nu :)
men va fan, hur kan ni ha så billigt?, har haft över 10 kr i flera år :huvet
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag tror inte folk slutar tanka för att bensinpriserna går upp. Sålänge det finns bensindrivna fordon finns det folk som betalar priserna som sätts.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Enligt uppgift ska soppan på nån mack i Rimbo (norr om sthlm) också ligga en bit under 9spänn.

Kan vara värt resan för oss stockholmare?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bikemike skrev:
Satan snart har man inte råd att köra hoj längre :huvet ,
alla tycker bensinen är dyr nu 11,06kr/litern,
men ja har hört ett ryckte att bensinen ska upp i 20kr/litern till nyår, fins det nån sanning i detta ryckte?, om det blir så kommer ju alla bensin drivna maskiner att int bli värda något, när ingen har råd att köra längre :mad: :kocko
Haha, ju mer ni 125-tomtar tar i desto dummare verkar ni vara :lol
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
bissmark skrev:
Hoppas du betalar min resa från Malmö till Enköping så att jag kan tanka billigt!?

*Edit Gratulerar till bra bensinpriser... Vi betalar ca 11.20/litern


Finns ju fler ställen i Sverige som är billiga :) Häng med i tråden så ser Du nog närmare orter...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top