Bensinförbruking Kawasaki Z750?

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Tjena!

Är en bensinförbrukning på 0.8liter/milen normalt i blandad körning för en Z750 04a? Hade en Ninja Zx9r 01a förut och den drog strax över 0.5liter/milen i blandad körning. Jag väger 90kg och har ingen packning på hojjen.

Man kan åxo känna bensinlukt vid tomgångskörning. Kanske nått tändstift eller gummitätning som är paj? Eller så ska det lukta lite "kärlek" helt enkelt. =)

Mvh
Tarumbar
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Verkar inte onormalt? Min gamla r6a drog mer än så, dock kanske inte blandad körning i ordets rätta bemärkelse...
Dock, luktar den bensin så är det ju kanske läge att kolla upp varför?
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Tjena!

Är en bensinförbrukning på 0.8liter/milen normalt i blandad körning för en Z750 04a? Hade en Ninja Zx9r 01a förut och den drog strax över 0.5liter/milen i blandad körning. Jag väger 90kg och har ingen packning på hojjen.

Har inte mätt min exakt men skulle tro att jag ligger runt 0,5liter/milen. Jag väger iof lite mindre än dig men borde inte påverka så mkt.
 

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Ok, då kanske det är dags att byta tändstift. Något mera man borde kolla?
 

cabron

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Danderyd
Hoj
R6 -00
kör en 04a jag med. Skulle tro att jag ligger runt 0.7 vid blandad körning, men jag brukar ha ganska bråttom efter rödljus, vilket kan vara förklarande faktor. bensinlukt är inget jag tänkt på men även de kan ha en förklaring, ty mitt luktsinne har nästan försvunnit efter en liten skallfraktur. :huvet
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
Tjena!

Är en bensinförbrukning på 0.8liter/milen normalt i blandad körning för en Z750 04a? Hade en Ninja Zx9r 01a förut och den drog strax över 0.5liter/milen i blandad körning. Jag väger 90kg och har ingen packning på hojjen.

Man kan åxo känna bensinlukt vid tomgångskörning. Kanske nått tändstift eller gummitätning som är paj? Eller så ska det lukta lite "kärlek" helt enkelt. =)

Mvh
Tarumbar


För mig låter det mycket men jag vet inte. :) Thunderacen drog ca 0,55 l/mil och Hayabusan drog ca 0,61 l/mil. Tillägger att dessa är inte uppmätta utan framräknade genom att tanka fullt, köra tills man måste tanka igen, tanka fullt igen och sen kolla på bensinpumpen och trippmätare och räkna ut förbrukningen. Bensinförbrukningsmätaren på hayabusan visade ännu mindre förbrukning.
I båda fallen var det mest körning på lång sträcka och alltid lite för fort och inte en massa gasande och bromsande. Väger typ 96 och sen lite packning till det.

Ok, då kanske det är dags att byta tändstift. Något mera man borde kolla?

Däcktrycket gör väldigt mycket. :)
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top