Parre skrev:min af1 drar runt 0.6 liter milen och då är det typ fullgas hela tiden
MrEsso skrev:Detta kanske är lite OT, men min moppe (Rieju Sm) drog ungefär 1.2 liter per mil när den var otrimmad. Nu drar den ca 0.3 liter per mil. Detta på grund av att det satt en plugg i avgasröret gjorde att avgaserna behövde tryckas genom ett 7mm stort hål.
Moppen var för sjutton svårtstartad när jag fick den för att den var så sjukt strypt. Det borde vara olagligt att sälja en moped med en motor som ska ge 8hk och sedan strypa ner den till 2hk.
MrEsso skrev:Detta kanske är lite OT, men min moppe (Rieju Sm) drog ungefär 1.2 liter per mil när den var otrimmad. Nu drar den ca 0.3 liter per mil. Detta på grund av att det satt en plugg i avgasröret gjorde att avgaserna behövde tryckas genom ett 7mm stort hål.
Moppen var för sjutton svårtstartad när jag fick den för att den var så sjukt strypt. Det borde vara olagligt att sälja en moped med en motor som ska ge 8hk och sedan strypa ner den till 2hk.
Det kan omöjligt vara normalt?Solid snake skrev:Min drar runt 1-1,2 liter milen om det är aktiv körning.
Annars runt 0,4-0,5
haha.. känns typ så.. undra vad en 250 2t drar..NSR_Martin skrev:Det kan omöjligt vara normalt?
Om du nu inte klassar aktiv körning som fullgas på ettan med bromsen intryckt hela tiden, typ...
NSR_Martin skrev:Det kan omöjligt vara normalt?
Om du nu inte klassar aktiv körning som fullgas på ettan med bromsen intryckt hela tiden, typ...
Solid snake skrev:Haha, du är sanslös, aktiv körning är typ innan kurvan, bromsa hårt som fan, glid genom kurvan sen full gas.
Full gas i 10 mil tömmer tanken.
Jag lovar dig att den drar så mycket om du kör efter det tempot.
Kör jag däremot vad jag kallar "glidartempo" så drar den 0,4-0,5 mil.
Edit, ni kan ju fråga dom som var med på helggazzet om deras drog någon soppa...
frew skrev:jag kör ganska aktivt och brukar få ca 0.7/milen
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |